Σάββατο 23 Οκτωβρίου 2010

Αφιέρωμα στον 2pac.

ΌΝΟΜΑ

Γεννήθηκε ως Lesane Parish Crooks στο Brooklyn της Νέας Υόρκης στις 16 Ιουνίου του 1971.Ο Tupac πήρε το όνομά του από έναν αρχηγό των Ίνκα, το οποίο και σημαίνει λαμπερό ερπετό, αναφερόμενο στην σοφία και στο θάρρος. Το Shakur είναι στα αραβικά «αυτός που ευγνωμονεί τον Θεό».
Γιός πολιτικών ακτιβιστών μεγάλωσε χωρίς να γνωρίζει ότι ο πραγματικός του πατέρας ήταν ακόμα ζωντανός. Η μητέρα του Afeni Shakur (Alice Faye Williams) μετακομίζει μαζί με τον πατριό του Mutulu Shakur, ο οποίος αποτελούσε πρότυπο για τον Tupac και την πατρική μορφή μέσα στην οικογένεια. Το 1981 ο Mutulu κατηγορείται για την οργάνωση και εκτέλεση μιας ένοπλης ληστείας κατά την οποία 2 Νεοϋορκέζοι αστυνομικοί και ένας φύλακας πέφτουν νεκροί. Εξαφανίζεται ζώντας στο περιθώριο δηλώνοντας ότι ήταν αθώος. Το 1986 συλλαμβάνεται και καταδικάζεται σε 60 χρόνια κάθειρξη χωρίς όμως να αποποιηθεί σε καμία στιγμή την αθωότητά του. Ακόμα αρνείται την συμμετοχή του.

ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ

Μεγαλωμένος ανάμεσα σε πολλά ηγετικά μέλη των “Black Panthers”, καθότι η μητέρα του ήταν και η ίδια ψηλά στην ιεραρχία του «κινήματος» αυτού, που τόσο επηρέασε τα τεκταινόμενα στην μαύρη κοινότητα και την Αμερική ολόκληρη. Ένα μήνα πριν την γέννηση του η εγκυμονούσα τότε μητέρα του ήταν στο εδώλιο των κατηγορουμένων στην περίφημη δίκη των 21!
Μια πράξη ή μια σειρά πράξεων δεν μπορείς να την κρίνεις «ξερά» αν είναι σωστή ή λάθος, δικαιολογημένη ή μη, ακραία ή μη, κατακριτέα ή μη. Δηλαδή μπορείς να το κάνεις αλλά δεν θα είσαι αντικειμενικός. Για να καταφέρεις να είσαι αντικειμενικός πρέπει να έχεις κατά νου το όλο πλαίσιο, μέσα στο οποίο έλαβαν χώρα όλες αυτές οι πράξεις που θα θέσεις υπό κρίση. Γι’ αυτό κρίθηκε απαραίτητο το παρακάτω κομμάτι. Ακολουθεί μια μικρή ανασκόπηση στο γενεαλογικό δέντρο του Tupac που θέλω να πιστεύω ότι θα εξηγήσει πολλές πτυχές από την αντιφατική προσωπικότητα του Tupac.

Afeni Shakur (μητέρα)

Ήταν στη φυλακή όταν ήταν έγκυος στον Tupac. Ηγετικό μέλος των Black Panthers. Ανέκαθεν κατατρεγμένη από τον νόμο. Ήταν στη φυλακή για ένα σχέδιο να τοποθετηθούν βόμβες σε τράπεζες και μεγάλα καταστήματα, το οποίο όμως εξαρθρώθηκε. Η οικογένεια μετακόμιζε συνέχεια. Από την ανατολική ακτή έφτασε σε λίγο χρονικό διάστημα δυτικά. Τα δύο πρώτα τους χρόνια στην California ο Tupac και η Afeni ήταν άστεγοι και έμεναν από’ δω και από ‘κει. Πατρική φιγούρα (ουσιαστικά) δεν υπήρξε ποτέ. Η μητέρα του ήταν το μόνο στήριγμα και πρότυπο. Πρότυπο που όμως και αυτό καταρρίφθηκε με την σειρά του το 1990 όταν ο Tupac συνειδητοποίησε ότι η μητέρα του ήταν εθισμένη σε σκληρές ναρκωτικές ουσίες (γεγονός το οποίο και ποτέ δεν ξεπέρασε, τον κυνηγούσε συνεχώς αφού του ανέτρεψε τα πάντα στην (υποτιθέμενη) ισορροπία των πραγμάτων που είχε μέσα του). Η Afeni κέρδισε τα δικαιώματα όλων των ακυκλοφόρητων κομματιών του Tupac [ τα οποία φημολογείτο ότι ήταν πολλά, που αποδείχτηκε περίτρανα καθώς από το 1996 μέχρι και σήμερα κυκλοφορεί κάθε χρόνο και ένα διπλό album.]
Mama
Don't know why
Mama's just a little girl
Liven if she is or not
Time ain't on her side
Cause ama's just a little girl
(Mama's just a little girl)
She gotta hold her head up high
(How could she raise us)


William Garland ( Βιολογικός Πατέρας)

Μέλος των Black Panthers και αυτός. Στον Tupac είχε ειπωθεί ότι ήταν νεκρός [θύμα συμπλοκής με την αστυνομία]. Πρώτη φορά τον είδε όταν αυτός (ο William) τον επισκέφτηκε στον νοσοκομείο μετά την επίθεση στην Νέα Υόρκη το 1994.

Mutulu Shakur ( Θετός Πατέρας)

Μέλος των Black Panthers και παντρεμένος με την μητέρα του Tupac. Καταδικασμένος σε 60 χρόνια κάθειρξη για ένοπλη ληστεία με δύο αστυνομικούς και έναν φρουρό νεκρούς.

Lumumba Shakur (Θείος)

Αδερφός του Mutulu, ο οποίος δολοφονήθηκε στην Louisiana, λίγο πριν συλληφθεί ο αδερφός του.

Zayd Shakur (Θείος)

Αδερφός του Mutulu. Δολοφονήθηκε σε μια ένοπλη συμπλοκή στο New Jersey.

Geronimo Pratt ( Παππούς)

Στην φυλακή λόγω ανάμειξής του στους Black Panthers.

Assata Shakur (Θεία)

Το 1973 αυτή και ο Zayd Shakur σταματούν το όχημά τους, ακολουθώντας το σήμα ενός αστυνομικού του New Jersey. Επακολουθεί συμπλοκή από την οποία ο αστυνομικός και ο Zayd πέφτουν νεκροί. Η Assata φυλακίζεται. Το 1979 αποδρά αφού μαθαίνει για ένα σχέδιο δολοφονίας της. Καταφεύγει στην Κούβα όπου και της δόθηκε άσυλο από τον Φιντέλ Κάστρο.
«Αν είχα πατέρα δίπλα μου [με όλη την σημασία της λέξης], αν είχα τις ευκαιρίες που έχει κάποιος θα μπορούσα να είχα βοηθήσει την μητέρα μου παραπάνω. Δεν θα είχε πάρει τον δρόμο που πήρε. Θα μπορούσα να ήμουν καλύτερος γιος. Η έλλειψη του πατέρα μου… Εγώ έχω να κάνω με τον πατέρα μου να μην είναι εκεί που πρέπει να είναι, αυτή με τον άντρα της να μην είναι εκεί που πρέπει για τον γιο της. Τόσα προβλήματα στην κοινωνία μας που επηρεάζουν τα πάντα. Αφού δεν το είχα αυτό δεν ήθελα να ακούσω για καμία είδους σχέση μεταξύ ενός (μαύρου) άντρα και μιας (μαύρης) γυναίκας. Ήξερα ότι δεν ταιριάζουν. Για εμένα ο πατέρας μου ήταν ο πιο γαμάτος τύπος και η μητέρα μου ήταν μια Panther (σημείωση : με την ίδια έννοια) και αφού αυτοί δεν μπορούσαν να τα βρούνε, ε δεν γίνεται να τα βρει κανείς. Έτσι ένιωθα. Και βγαίνοντας στον κόσμο έτσι τον έβλεπα.
Παρακολουθώντας την μητέρα μου να βιώνει αλλαγές… η μητέρα μου ήταν ο συνεργάτης μου, το κολλητάρι. Είναι παλικάρι, αγωνιστής όπως είμαι και εγώ. Έβλεπα το ζόρι που αντιμετώπιζε. Και εγώ τον ίδιο δρόμο θα είχα πάρει αν δεν βρισκόταν εκεί η ίδια , να μου δείξει γιατί αυτό θα ήταν λάθος.
» [απόσπασμα από συνέντευξη]
Όπως καταλαβαίνουμε στην ζωή του Tupac η έκφραση «οικογενειακή γαλήνη» ανήκε στην σφαίρα της φαντασίας. Στο μυαλό του και λόγω τον γεγονότων στην οικογένειά του, το κράτος και οι αστυνομικοί δεν ήταν αυτοί που προστάτευαν την περιουσία και την ζωή του. Γενικά ο κόσμος αποτελείτο από εχθρούς. Και όταν λέμε εχθρούς μιλάμε για εχθρούς με στόχο την ζωή του ή αυτών που αγαπούσε. Ανήκε σε μια οικογένεια που δεν αποτελούσε πρότυπο αλλά είχε κάτι το αξιοζήλευτο• αρνούταν να κατεβάσει το κεφάλι. Ήταν γεννημένοι αγωνιστές. Αυτό ήταν και το όραμα του ίδιου. Να αγωνιστεί για την οικογένειά του, τον λαό του. Πολλοί θα θεωρήσουν όλα αυτά υπερβολές, αλλά ο Tupac όταν συνειδητοποίησε την δύναμη που έχει στα χέρια του αποφάσισε να κάνει κάτι σημαντικό με αυτήν. Και αν μου πείτε τι θα μπορούσε να κάνει; Ένας τραγουδιστής ήτανε; Θα μπορούσε να κάνει ότι έκανε και ο Μωχάμετ Άλι [που από κάποια στιγμή και μετά ήτανε «πολιτικό» πέραν από αθλητικό πρόσωπο].Ήταν πρότυπα και μπορούσαν εύκολα να περάσουν μηνύματα και να επηρεάσουν τον κόσμο. Πεποίθηση και τον δύο ήταν ότι όλοι έχουν δύναμη μέσα τους. Σε μια συνέντευξή του λέει :
“I can’t explain why I shine and noone else shines. Everybody shines but in different things. There are a lot of things that I can’t do. I can’t play basketball like every black person in America. But I can act. I know how go to that true spot in myself cause I am there every day. I can be me. I can be whoever because I am true to me. I can go to “neutral easy” . A lot of people, black, white, Mexican, young or old , fat or skinny have a problem being true to theirselves. They have a problem looking into the mirror and looking directly into their own souls. The reason I sell 6 million records, the reason I can go to jail and come out without a scratch, the reason I can walk around, the reason I am who I am today is that I can look directly into my face and find my soul. It’s there. I didn’t sell it. It’s still within me. I still feel it. My heart is still connected to my body. So, any character I’m gonna bring that intensity, that truth, that honesty to , I have to repay for that blessing from black Jesus, from God. I have to pay for that by shining. If He gives you the voltage and you waste it that’s the curse. He gave me the voltage, I am gonna shine. Its not mine , its from God. If He gives you the voltage and you waste it that’s the curse.”
Όλοι κρύβουν έναν Malcolm X και έναν Martin Luther King μέσα τους.
"We talk a lot about Malcom X and Martin Luther King JR, but It's time to be like them, as strong as them. They were mortal men like us and everyone of us can be like them. I don't want to be a role model. I just want to be someone who says, this is who i am, this is what i do. I say what's on my mind."
Αρκεί να καταφέρουν να καταπιέσουν τον φόβο που τους οδηγεί στην αδράνεια. Δεν πίστευε ότι είναι κάτι διαφορετικό από τον μέσο νέγρο αμερικάνο, απλά είχε αποφασίσει να αγωνιστεί. Αγαπούσε υπερβολικά την μαύρη φυλή και είχε αποφασίσει να κάνει κάτι γι’ αυτή.
«Η μητέρα μου όπως πολλοί άλλοι Fred Hampton, Mark Clark ένιωθαν ότι άφηναν τα ίχνη τους. Ότι έφτιαχναν τις ράγες, τα θεμέλια για την επόμενη γενιά. Ήξερε ότι η ελευθερία δεν θα ερχόταν στην περίοδο της ζωής της, όπως και εγώ ξέρω ότι δεν θα έρθει στην δικιά μου. Αλλά το θέμα είναι ότι είτε δεν κάνουμε τίποτα και μένουμε ως έχει είτε κάποιος θυσιάζει και θυσιάζεται και φτιάχνει τα θεμέλια ή προχωράει ένα βήμα παραπάνω. Είναι ένας φαύλος κύκλος και κάποιος πρέπει να βγει έξω. Κάποιος πρέπει να σπάσει αυτό τον κύκλο, ρισκάροντας να χάσει τα πάντα. Να είναι φτωχός, να ξυλοκοπηθεί , να κυνηγηθεί από της αρχές αλλά κάποιος πρέπει να κάνει κάτι.» [Από συνέντευξή του στις 2 Σεπτεμβρίου 1992]
Κλείνοντας, ο Tupac δεν ανήκε σε αυτούς που είδαν ότι το gangster-ιλίκι πουλάει και αποφάσισε να το υιοθετήσει. Δεν ήταν απόρροια μιας συμβουλής του στυλίστα του. Αυτά τα βιώματα είχε, με αυτά πορεύθηκε στην ζωή του. Κάποια από αυτά είναι υπεύθυνα για το ότι έφτασε ψηλά, κάποια άλλα για το ότι κατάφερε να επιβιώσει, κάποια άλλα για το ότι έφτασε σε ακρότητες και κάποια άλλα για το ότι πέθανε… Αυτός ήταν ο Tupac, ίσως η προσωποποίηση της αντίφασης.

ΜΙΑ ΔΥΣΚΟΛΗ ΕΦΗΒΕΙΑ

Ο Tupac δεν μεγάλωσε σε μία γειτονιά καθώς η οικογένεια του μετακόμιζε συνέχεια για να τα βγάλει πέρα. “ Θυμάμαι ότι έκλαιγα όλη την ώρα. Το μεγαλύτερο πρόβλημα μου όσο μεγάλωνα ήταν το ότι έβλεπα ότι δεν μπορούσα να ταιριάξω πουθενά. Γιατί μεγάλωσα παντού. Δεν είχα φιλαράκια με τα οποία να μεγάλωνα μαζί.
Όσο περνούσε ο καιρός το θέμα του πατέρα του τον απασχολούσε όλο και περισσότερο. Ένιωθε «άνανδρος» έλεγε. Σ’αυτό προστέθηκαν και οι κοροϊδίες από τα ξαδέρφια του ότι έχει θηλυπρεπές πρόσωπο. « Δεν ξέρω. Απλά δεν ένιωθα δυνατός, σκληρός».
Η μοναξιά είχε αρχίσει να τον κατατρώει με μοναδική διέξοδο το ημερολόγιό του, γεμάτο με ποιήματα και τραγούδια του. Από τότε ήθελε να γίνει ηθοποιός. Ήταν κάτι σαν διέξοδος γιαυτόν από την πραγματικότητα. Η μητέρα του τον έγραψε σε μια δραματική σχολή στο Χάρλεμ και στα 12 του πήρε τον πρώτο του ρόλο. Ήταν κάτι που τον έκανε να νιώθει όμορφα, να νιώθει δυνατός.
Με σκοπό μια καλύτερη ζωή ο Tupac μετακομίζει (και πάλι). Στην Βαλτιμόρη γύρω στα 15 του ασχολήθηκε με το ραπ. Άρχισε να γράφει στίχους. Περπατώντας στους δρόμους τραγουδούσε και τότε ήταν που άρχισε να γίνεται και γνωστός στα όρια της πόλης τους. Εκεί γράφει το πρώτο του κομμάτι το οποίο είναι για τον έλεγχο της οπλοκατοχής επηρεασμένος από τον χαμό ενός φίλου του. Αποκαλούσε τον εαυτό του MC New York και έκανε τον κόσμο να νομίζει ότι ήταν σκληρό καρύδι και αλήτης.


Κατάφερε να μπει στο Σχολείο Τέχνης της Βαλτιμόρης όπου και σπούδαζε υποκριτική και μπαλέτο μαζί με λευκούς συνομήλικους του και εκεί ήταν που γνώρισε επιτέλους τον εαυτό του.
« Τα λευκά παιδιά είχαν πράγματα που εμείς δεν τα είχαμε ονειρευτεί. Τότε ήταν η πρώτη φορά που είδα ότι υπήρχαν λευκοί με τους οποίους μπορείς να συνεννοηθείς και να κάνεις παρέα. Πριν από αυτό απλά πίστευα αυτό που έλεγαν όλοι : ότι ήταν διάβολοι και ήθελαν το κακό μας. Το σχολείο το αγάπησα. Λάτρευα να μαθαίνω πράγματα.»
Αλλάζει το Mc New York με ένα νέο… που έμελλε να σημαδέψει τον ίδιο και μια μουσική σκηνή ολόκληρη. Tupac. Ράπαρε με τον Ray Luv σε ένα γκρουπάκι ονόματι “Strictly Dope” σε μικρές συναυλίες στην περιοχή τους.

Στα τέλη του 80, ο Humpty-Hump (aka Eddie Humphrey aka Gregory “Shock-G” Jacobs) ανακαλύπτει τον Tupac σε έναν διαγωνισμό και έτσι ο Tupac μπαίνει στους Digital Underground όπου και τους ακολουθεί στα tour τους.
Το 1992 ο Tupac μπήκε στην ποιο παραγωγική του περίοδο. Έφυγε από τους Digital Underground και έκανε το πρώτο του σόλο album “2Pacalypse Now” (Νοέμβριος του 91 όντας 20 χρονών) το οποίο τον εκτόξευσε αμέσως στην κορυφή. Τότε ήταν που άρχισαν και όλα τα περίεργα και παράξενα στην ζωή του Tupac. O 19χρονος Ronald Ray Howard σκοτώνει έναν τεξανό τρούπερ. Ο δικηγόρος του ισχυρίζεται ότι ο πελάτης του υποκινήθηκε από το album του Tupac [καθότι βρέθηκε ότι αυτό άκουγε πριν το «φονικό»!!!]. Σε ένα υπαίθριο φεστιβάλ στο Marin City μια λογομαχία μεταξύ του Tupac και κάποιων «παλιών του γνώριμων» οδήγησε στον θάνατο ενός 6χρονου αγοριού καθώς μια αδέσποτη σφαίρα το βρήκε στο κεφάλι. Οι γονείς, μεταξύ άλλων, μήνυσαν τον Tupac για τον χαμό του γιου τους και το 1996 η υπόθεση κλείνει με συμβιβασμό. Οι πολιτικοί και γενικότερα τα υψηλά στελέχη της κοινωνίας επιτίθενται στον Tupac και στο είδος αυτό της μουσικής. Ο αντιπρόεδρος Dan Quagle δηλώνει : «Το “2Pacalypse Now” δεν έχει καμία θέση στην κοινωνία μας.» Ο κόσμος όμως είχε διαφορετική άποψη…

Την ίδια χρονιά πρωταγωνίστησε στην ταινία “Juice” παίζοντας τον Bishop αποσπώντας θετικότατες κριτικές. Το μόνο αρνητικό ήταν ότι ο κόσμος ταύτισε τον Tupac με τον χαρακτήρα που υποδυόταν. Η διάσημη φράση “yeah, I am crazy, but you know what? I don’t give a fuck! ” πάρθηκε από αυτή την ταινία.
Το 1993 κυκλοφόρησε το “Strictly 4 My N.I.G.G.A.Z.” με συμμετοχές Ice Cube, Ice T, Digital Underground και κομμάτια όπως “ I Get Around” , “Keep Your Head Up” [ύμνος προς την σύγχρονη κακοποιημένη γυναίκα… ποιος να φανταζόταν τι του επιφύλασσε το μέλλον]. Και το θέατρο των αντιφάσεων συνεχίζεται. Βραβεύεται στα Αμερικανικά Μουσικά Βραβεία σαν ο Καλύτερος Πρωτοεμφανιζόμενος Rap/Hiphop καλλιτέχνης. Ο Tupac καταδικάζεται σε 10 μέρες φυλάκιση αφού απείλησε με ένα ρόπαλο του baseball έναν ντόπιο ράππερ κατά την διάρκεια μιας συναυλίας. Επίσης έμπλεξε σε καβγά με έναν οδηγό λιμουζίνας, κατηγορίες οι οποίες στην συνέχεια αποσύρθηκαν. Πρωταγωνιστεί δίπλα στην Janet Jackson στην ταινία του John Singleton “Poetic Justice” και την ίδια χρονιά συλλαμβάνεται φερόμενος να επιτίθεται και να πυροβολεί δύο λευκούς ένοπλους αστυνομικούς που όμως ήταν εκτός υπηρεσίας, οι οποίοι παρενοχλούσαν έναν μαύρο μοτοσικλετιστή. Τα όπλα τον αστυνομικών είχαν «κλαπεί» από το ντουλάπι αποδεικτικών στοιχείων της αστυνομίας. Όλες οι κατηγορίες κατά του Tupac αποσύρθηκαν (όχι όμως και για τους αστυνομικούς… παράνομη οπλοκατοχή, παράνομη οπλοχρησία,παράβαση καθήκοντος, κλοπη αποδεικτικών στοιχείων κ.α.). Μια 19χρονη κοπέλα κατηγορεί τον Tupac και 3 φίλους του για σεξουαλική παρενόχληση και σοδομισμό. Ο John Singleton (και πολλοί άλλοι), δεχόμενος πίεση από την Columbia Pictures αναγκάζεται να κόψει τον Tupac από το κάστ της επόμενης ταινίας του “Higher Learning”. O Tupac καταδικάζεται σε 15 μέρες φυλάκιση για τον ξυλοδαρμό του σκηνοθέτη Allen Hughes εξ αιτίας της απόρριψης του από την ταινία “Menace II Society”.
O Tupac δεν ήταν και ποτέ δεν ισχυρίστηκε άλλοτε ότι ήταν «αγγελούδι». Αντίθετα μάλιστα. Κλασικό παράδειγμα-παραβολή του ήταν η εξής : “The Rose That Grew From Concrete”. Όταν ένα λουλούδι ανθίζει μέσα στο τσιμέντο όλοι εκφράζουν τον θαυμασμό τους και το επαινούν. Δεν τους απασχολεί το γεγονός ότι τα φύλλα και τα πέταλα του είναι τσαλακωμένα ή ότι δεν είναι όσο μεγάλο και ίσιο έπρεπε να είναι. Χαίρονται για την θέληση του να ζήσει να δει τον ήλιο. Το θεωρούνε θαύμα. Δεν συμβαίνει όμως το ίδιο με τους ανθρώπους. Για παράδειγμα με τους νεαρούς νέγρους που προσπαθούν να ξεφύγουν από αυτό που η κοινωνία τους αναγκάζει να κάνουν. Αυτούς που προσπαθούν να διαφοροποιηθούν. Ο Tupac παρομοιάζει τον εαυτό του και κάθε νεαρό νέγρο με το ρόδο και την κοινωνία που αυτοί μεγαλώνουν με το τσιμέντο.

Το 1994 πρωταγωνιστεί στο “ Above The Rim”. Ο Tupac με τον ετεροθαλή αδερφό του Mopreme τον Big Syke Macodoshis, Yanni και τον Rated R συνθέτουν το νέο γκρούπ του Tupac : “Thug Life” [o Tupac έδωσε την ερμηνεία του ακρωνύμου “thuglife” ως εξής : “The Hate U Gave Lil Infants Fucks Everybody”. Στο soundtrack της ταινίας ξεχωρίζουμε το “ Pour Out A Little Liquor”. Δύο έφηβοι από το Milwaukee δολοφονούν έναν αστυνομικό παραθέτοντας σαν έμπνευση για το «κατόρθωμα» τους το “Souljah’s Story” του Tupac. Ο Tupac ενσάρκωνε τη φιγούρα που επικαλούνταν όσοι αντιτίθονταν στην «νέα» αυτή μουσική. Ήταν για τα media η προσωποποίηση του κακού. Ένας μαύρος που θέλει να σκοτώσει τους πάντες εκτός από την μητέρα του. Φόρτωσαν επάνω του [ συνήθεις τακτική του παρελθόντος, του παρόντος και φυσικά του μέλλοντος] ότι κακό υπήρχε εκείνη την στιγμή στην αμερικανική κοινωνία. Ο Tupac είχε τότε, πολύ εύστοχα γράψει “ I was given this world, I didn’t make it”. Αφού μέσω αυτής της στάσης τους κέρδιζαν και λεπτά φήμης οι συντηρητικοί ανά την Αμερική μεταμόρφωσαν τον Tupac στον αποδιοπομπαίο τράγο, ο καθένας βέβαια για τα δικά του συμφέροντα. Ο Tupac συνήθιζε να λέει : "Let me say for the record, I am not a gangster and never have been. Im not the thief who grabs your purse. Im not the guy who jacks your car. Im not down with the people who steal and hurt others. Im just a brother who fight back."


Η ΕΠΙΘΕΣΗ ΤΟ 1994 – Η ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΤΕΛΟΥΣ

30 Νοεμβρίου 1994, ώρα 00:20

Ο Tupac δέχεται 5 σφαίρες σε επίθεση στην Νέα Υόρκη. Για άλλη μια φορά μόνο σενάρια και θεωρίες υπάρχουν για το συμβάν. Σύμφωνα με την αστυνομία πρόκειτο για μια κλασσική υπόθεση ληστείας όπου οι θήτες ήθελαν τα χρυσαφικά χιλιάδων δολαρίων που είχε πάνω του ο Tupac και καθώς αυτός αποπειράθηκε να αμυνθεί τείνοντας προς το όπλο τους αυτοί τον πυροβόλησαν. Κατά τον Tupac κάποιος του την είχε στημένη.
Ο Tupac μαζί με 3 άτομα μπαίνουν στο κτίριο. Μια ύποπτη φιγούρα κάθεται σε ένα γραφείο στην είσοδο και καθώς άλλοι δύο μπαίνουν από την είσοδο, αυτός σηκώνεται. Ο Tupac και οι συνοδοί του δεν υποψιάστηκαν τίποτα καθώς στο στούντιο μερικούς ορόφους πάνω ήταν ο Biggie με τον Little Caeser (ο οποίος τους είχε φωνάξει από το παράθυρο όταν τους είδε). Πίστευαν ότι αυτοί ήταν μέλη της ασφάλειας του Biggie. Η τριάδα ακολουθεί τον Tupac μέχρι τα ασανσέρ. Τότε βγάζουν τα όπλα και απειλούν τον Tupac να τους δώσει τα χρυσαφικά (αξίας περίπου 40,000 $) και να πέσει στο πάτωμα. Η συνοδεία του Tupac πέφτει αμέσως στο πάτωμα, αλλά ο ίδιος αρχίζει να φωνάζει στους ληστές και προσπαθεί να αρπάξει ένα από τα όπλα. Στην πάλη ο Tupac τρώει 5 σφαίρες και μία ο manager του. Οι ληστές φεύγουν με την λεία τους και ο Moore (o manager του Tupac) προσπαθεί να τους ακολουθήσει αλλά καταρρέει λίγο μετά την έξοδο. Με δυσκολία οι υπόλοιποι σέρνουν τον Tupac στο ασανσέρ και τον ανεβάζουν στους πάνω ορόφους όπου βρίσκονται αρκετές γνωστές προσωπικότητες συμπεριλαμβανομένων των Biggie και P. Diddy. Ο Tupac αργότερα περιέγραψε ότι αυτή η σκηνή ήτανε πολύ περίεργη. Κανείς από τους παρευρισκόμενους δεν πήγε να τον βοηθήσει αλλά μόνο τον κοίταζαν σαν να ήταν έκπληκτοι ότι ήταν ζωντανός. Μόνο ο Little Shawn έδειξε σοκαρισμένος καθώς έκλεγε με λυγμούς. Εκτός αυτού το όλο ραντεβού μετά έμοιαζε βρώμικο. Ο Tupac είχε αργήσει και οι άλλοι τον είχαν τρελάνει στα τηλέφωνα, πράγμα που δεν συνηθιζόταν. Σύμφωνα πάντα με τον Tupac εδώ είναι η στιγμή που ο Biggie παραδέχεται ότι ήξερε για την επίθεση αλλά ότι όλα αυτά ήτανε δουλεία του Diddy [όπως φαίνονται στο clip “ Two of Amerikaz Most Wanted “]. Ο Tupac τηλεφωνεί στην κοπέλα του, η οποία ειδοποιεί την μητέρα του, την αστυνομία και το πλησιέστερο νοσοκομείο. Οι δύο αστυνομικοί που έρχονται είναι οι δύο που τον είχαν συλλάβει και είχαν καταθέσει εναντίον του στην υπόθεση της σεξουαλικής επίθεσης που εκκρεμούσε και η ετυμηγορία έβγαινε την επόμενη μέρα. Γεγονός που εξόργισε τον Tupac γιατί δεν το θεώρησε καθόλου τυχαίο. Οι τραυματιοφορείς βάζουν τον Tupac στο ασθενοφόρο με 5 σφαίρες στο σώμα του και σε άσχημη κατάσταση [σωματική και πνευματική]. Καθώς μπαίνει στο ασθενοφόρο έχουμε ίσως την καλύτερη, την πιο δυναμική φωτογραφία του Tupac . Παραδόξως επιβιώνει από αυτή την επίθεση.
Στο νοσοκομείο βλέπει για πρώτη φορά και γνωρίζει τον (βιολογικό) πατέρα του, τον οποίο είχε για νεκρό. Τρεις ώρες μετά την εγχείρηση ζητάει και παίρνει εξιτήριο καθώς την επόμενη ημέρα βγαίνει η απόφαση του δικαστηρίου και δεν ήθελε με τίποτα να βγει ερήμην του. Τελικά παρίσταται στην δίκη με αναπηρικό καροτσάκι. Αθωώνεται για όλες τις κατηγορίες αλλά κρίνεται ένοχος για σεξουαλική κακοποίηση. Άλλο ένα ψέμα καταρρέει, αλλά η ζημιά έχει γίνει. Η ποινή είναι 4,5 χρόνια σε φυλακή υψίστης ασφαλείας. Ο Jacques Agnant aka Haitian Jack την γλιτώνει παραδόξως. Στο επόμενο του album o Tupac αντεπιτίθεται δηλώνοντας ότι ο Jacques είναι πληροφοριοδότης της κυβέρνησης [ “Same crime, different trials , nigga picture what I said”]. O Jacques τώρα μηνύει την περιουσία του Tupac για 200 εκατ. $ γιατί ισχυρίζεται ότι τα παραπάνω γεγονότα οδήγησαν σε αμέτρητες απόπειρες κατά της ζωής του και ότι δεν μπορεί να βρει δουλειά.
Το 1995 αρχίζει να εκτίει την ποινή του στην Νέα Υόρκη. Ενώ ήταν στη φυλακή κυκλοφορεί το “Me Against The World”, που αμέσως φτάνει στο #1 στα charts. Σε 7 μήνες γίνεται πλατινένιο. Είναι η πρώτη (και τελευταία ως τώρα) φορά που το νούμερο ένα album της χώρας ανήκει σε κάποιο που βρίσκεται στη φυλακή (γεγονός που σαφώς δεν ευχαριστούσε τα «ευυπόληπτα» μέλη της αμερικανικής κοινωνίας). Στη φυλακή ο Tupac έκοψε τις καταχρήσεις [όλων των ειδών] και όπως δήλωσε σε μία συνέντευξη, η φυλακή του έκανε καλό. Τον άλλαξε. Καθάρισε το μυαλό του και άλλαξε τρόπο σκέψης. Ο Tupac κρατούσε τον εαυτό του απασχολημένο στη φυλακή με το διάβασμα και κυρίως με έργα του Niccolo Machiavelli (που τον επηρέασε τόσο που από αυτόν και προήλθε το επόμενό του όνομα : Makaveli). Μέσα στην φυλακή ο Tupac παντρεύεται την για πολλά χρόνια κοπέλα του Keisha Morris για να μπορεί αυτή να τον επισκέπτεται. Μετά από 8 μήνες βγαίνει με εγγύηση 1 εκατομμυρίου δολαρίων, χρήματα που έδωσε ο Suge Knight, CEO της δισκογραφικής εταιρίας Death Row. Κάνεις άλλος από την κύκλο του Tupac δεν είχε ή δεν έδινε τα λεφτά της εγγύησης, πόσο μάλλον ο ίδιος ο Tupac ο οποίος είχε καταστραφεί οικονομικά από τα συνεχόμενα «σκάνδαλα» αληθινά και τεχνητά που περιέβαλαν το όνομά του εκείνο τον καιρό. Ήταν ένα πρώτης τάξης θέμα για τα περιοδικά, τις εφημερίδες και τις τηλεοράσεις (Εκτός αυτού, αυτή η αρνητική δημοσιότητα και φήμη που χτιζόταν αποτελούσε και την κινηματογραφική του ταφόπλακα). Η εγγύηση δεν δόθηκε χωρίς αντάλλαγμα. Το είχε να ανταλλάξει ο για ,όλο τον κόσμο, ξοφλημένος Tupac; Άφθονο ταλέντο και αστείρευτη ενέργεια και θέληση για δουλειά. Προσθέτοντας και την δίψα του για εκδίκηση (να αποδείξει ότι ότι λεγόταν για αυτόν ήταν απλά λάσπη) αθροίζουν όλα όσα είδε ο Suge στον Tupac και θέλησε να τον εντάξει στην οικογένεια της Death Row. O Suge είχε ξαναπροσπαθήσει να τον φέρει στη Death Row αλλά ο Tupac ήταν πιστός στην Interscope. O Tupac ήθελε να φέρει ολόκληρο το σχήμα των “Thug Life” αλλά μερικοί διαφώνησαν εξ αιτίας της επιβλητικής παρουσίας του κύριου Knight (ο πρώην πορτιέρης και σωματοφύλακας δεν φημιζόταν για τους πολιτισμένους τρόπους συζήτησης και πειθούς καθότι φαίνεται ότι δεν είχε αποβάλει όλα τα στοιχεία των προηγούμενων δουλειών του. Ας μη ξεχνάμε τον τρόπο που πήρε τον Dre στην Death Row). Ήδη όντας στη φυλακή ο Pac αρχίζει να σχηματίζει το νέο του γκρουπ, τους Outlawz. Στο κράμα των 3 μελών των “Thug Life” (Big Syke, Komani και ο ίδιος) προστέθηκαν οι Hussein Fatal, Khadafi, Napoleon, Kastro, EDI και Storm.
Πολύ γρήγορα κυκλοφορεί το “ All Eyez On Me”, το πρώτο διπλό Hiphop Lp και έγινε #1. Η κόντρα Bad Boy Records και Death Row αρχίζει να κάνει αισθητή την παρουσία της στα βραβεία “Soul Train” στο Λος Άντζελες. Απλές λογομαχίες και πικρόχολες ατάκες κατά την παρουσίαση και παραλαβή βραβείων καταλήγουν σε παραλίγο μακελειό αφού αρκετά όπλα βγήκαν από τις θήκες τους στα παρασκήνια και στην έξοδο. Ο οιωνός αυτός έκανε την εμφάνισή του αλλά κανείς δεν τον αναγνώρισε. Έπρεπε να θρηνήσει η σκηνή τα μεγαλύτερα ταλέντα τις για να βάλουν κάποιοι μυαλό. Όλο το ζήτημα East – West Coast λέγεται ότι δεν είναι τίποτα άλλο από μια αλυσιδωτή αντίδραση με εφαλτήριο την κόντρα του «κύριου» Knight και του «κύριου» Combs (aka P.Diddy), προέδρων των Death Row και Bad Boy Records. Η εξέλιξη; Η κόντρα να συνεχιστεί ανάμεσα στα πρώτα ονόματα Pac και Biggie , να φτάσει στο σημείο «εμφυλίου» East – West και να ξεψυχήσει όταν το ηχηρό χαστούκι του χαμού τον Pac και Biggie τους ξύπνησε και συνειδητοποίησαν την σοβαρότητα της κατάστασης.
Τίποτα δεν σταματούσε τον Tupac. Τρεις μέρες μετά το “All Eyez On Me” αρχίζει να δουλεύει το “Makaveli : The Don Killuminati” , το οποίο όμως δεν είχε την τύχη να το δει να κυκλοφορεί.


ΤΟ ΤΕΛΟΣ - LAS VEGAS 1996

7 Σεπτεμβρίου 1996.
Ο Tupac μαζί με τον Suge και την συνοδεία τους (μέλη της Death Row και σωματοφύλακες) πήγαν στην αγώνα πυγμαχίας του Mike Tyson εναντίον του Bruce Seldon. Ο Tyson δεν άφησε πολλά περιθώρια στον αντίπαλό του και ο αγώνας τελειώνει πολύ γρήγορα. Μετά τον αγώνα ο Tupac (αρχικά) αναγνωρίζει και επιτίθεται στον Orlando Andersson στο λόμπι του MGM (ξενοδοχείο) . Και η υπόλοιπη συνοδεία τον ακολουθεί και κάνουν μια «επέμβαση καλλωπισμού» στο πρόσωπο του Orlando. Το όλο σκηνικό έχει καταγραφεί από το κλειστό κύκλωμα ασφαλείας του ξενοδοχείου και μάλιστα κυκλοφορεί ευρέως στο internet. Ο Tupac στην θέα του Andersson αφήνιασε και χωρίς να ειδοποιήσει κανένα του όρμηξε. Γιατί? Λίγες μέρες πριν ένα μενταγιόν της Death Row είχε κλαπεί από κάποιο μέλος της. Υπεύθυνος γι’ αυτό το γεγονός ήταν ο Andersson. Το όλο θέμα δεν έγινε για την αξία του μενταγιόν αλλά αυτά είναι θέματα τιμής και σεβασμού μεταξύ συμμοριών. Μετά οι Crips και ο Andersson έψαχναν τον Tupac.

Αφού ο Tupac και οι υπόλοιποι πήγαν στο σπίτι του Suge, το καραβάνι ξεκίνησε το μοιραίο ταξίδι του για το 662 , το Club του Suge, για να γιορτάσουν τη νίκη του Mike Tyson [προσωπικού φίλου του Tupac και του Suge]. Ο Tupac στη θέση του συνοδηγού και ο Suge οδηγεί την νέα του BMW. Στις 11:00 μ.μ. σταματούν στην διασταύρωση της οδού East Flamengo. Μια άσπρη Cadilac σταματά δίπλα τους, ανοίγει ένα παράθυρο και ένα ημι-αυτόματο όπλο γαζώνει την BMW. 13 σφαίρες. Ο Tupac προσπαθεί να καλυφθεί πηδώντας στο πίσω κάθισμα. Τον πετυχαίνουν 4 σφαίρες, 1 στο μηρό, 1 στο μπράτσο και 2 στο στήθος. Μία σφαίρα «ξυρίζει» τον Suge. Ο Suge καταφέρνει να κάνει επί τόπου στροφή και καταφέρνει να οδηγήσει για 2 χιλιόμετρα μέχρι που τα σκασμένα λάστιχα δεν του επιτρέπουν να συνεχίσει. Εκεί τους βρήκαν οι αστυνομικοί. Ο Tupac μεταφέρεται στο Πανεπιστημιακό Ιατρικό Κέντρο και για πρώτη φορά ακούστηκε να φωνάζει “ I’m dying, I’m dying” [σε αντίθεση με την επίθεση το 94 που για κάποιον ανεξήγητο όπως είπε λόγο ήταν σίγουρος ότι δεν είχε πάθει τίποτα.] Υπεβλήθη σε πολύωρη επέμβαση όπου του αφαιρέθηκε ο ένας πνεύμονας. Απεβίωσε στις 13 Σεπτεμβρίου 1996 στις 04:03 όταν η μητέρα του είπε στους γιατρούς να σταματήσουν να τον βασανίζουν και να τον αφήσουν να αναπαυθεί.

Rip.
Πηγή: http://www.hiphop.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου