Σάββατο 23 Οκτωβρίου 2010

Αφιέρωμα στους TXC- Α/Ε

Οι Terror X Crew (Τέρορ Εξ Κρου), ή αλλιώς TXC, ήταν ένα δημοφιλές ελληνικό hip-hop συγκρότημα γνωστό για την ακραίου πολιτικού περιεχομένου στιχουργική του. Το συγκρότημα που δημιουργήθηκε το 1992 από τους MCs Αρτέμη και Ευθύμη και τον DJ Alx, διαλύθηκε το 2002.

Οι Terror X Crew ξεκίνησαν ως ομάδα (crew) γκράφιτι το 1989 . Το 1992 οι Αρτέμης (Φανουργιάκης) και Ευθύμης (Μπίλιος) συναντιούνται με τον DJ ALX (Βαλάντης Στραβαλέξης). Το 1995 έχουν την πρώτη τους κυκλοφορία, το ομώνυμο maxi single/EP Terror X Crew, μια κυκλοφορία που έγινε από την ανεξάρτητη δισκογραφική εταιρεία Studio II Records καθώς ο δίσκος δεν είχε γίνει δεκτός από τις μεγάλες. Μετά από 10.000 πωλήσεις σε σύντομο χρονικό διάστημα το συγκρότημα αφήνει τη Studio II για την FM Records. Από τη νέα τους εταιρεία κυκλοφορεί το 1997 το πρώτο τους άλμπουμ μεγάλης διάρκειας Η πόλις εάλω, από το οποίο ξεχώρισαν κομμάτια όπως το πρώτο βίντεο κλιπ (σε σκηνοθεσία DJ ALX) Δεν είμαι ο Έλληνας που έχεις συνηθίσει καθώς και τα δύο που ακολούθησαν, Μη φοβάσαι και Hip hop χούλιγκανς. Το 1999 ακολουθεί το Η γεύση του μένους που όπως και το Η πόλις εάλω έγιναν χρυσοί δίσκοι.

Την ίδια χρονιά οι Terror X Crew επιλέγονται από τους The Prodigy για να εμφανιστούν πριν από τη δική τους εμφάνιση ως το μεγάλο όνομα του Rockwave Festival. Το 2000 κυκλοφόρησαν το cd single Ξύπνιος μέσα στα όνειρα κάποιων άλλων, το βίντεο κλιπ του οποίου, σε σκηνοθεσία DJ ALX, κέρδισε τον τίτλο Καλύτερο Ξενόγλωσσο Χιπ Χοπ Βίντεο από το γαλλικό κανάλι TV5. Το 2001 κυκλοφορούν τον δίσκο Έσσεται Ήμαρ που ήταν και ο τελευταίος τους. Με τον δίσκο αυτό κινήθηκαν στιχουργικά ελληνοκεντρικά δηλώνοντας ότι στοχεύουν στην αφύπνιση του Έθνους , ακολούθησε στις 30 Σεπτεμβρίου 2001 η βράβευση του συγκροτήματος για την προσφορά του στην σύγχρονη ελληνική μουσική από τον Μάκη Βορίδη πρόεδρο του Ελληνικού Μετώπου στην γιορτή της νεολαίας του κόμματος . Το Έσσεται Ήμαρ ήταν ένας δίσκος που τελικά δίχασε το κοινό του συγκροτήματος , με κάποιους να τους κατηγορούν ως εθνικιστές(Πράγμα που δεν ίσχυε,ούτε θα ισχύει) . Την επόμενη χρονιά και μετά από διαφωνίες και αντιπαραθέσεις του ALX με τους Αρτέμη και Ευθύμη οι Terror X Crew διαλύονται. Μέχρι σήμερα ο ALX ασχολείται με παραγωγές δίσκων άλλων Ελλήνων χιπ χοπ καλλιτεχνών . To 2004 οι Αρτέμης και Ευθύμης μαζί με τον Έλληνα DJ Smartie Al σχηματίζουν το σχήμα Αρτέμης/Ευθύμης.

Δισκογραφία

''TERROR X CREW'' (EP), STUDIO II RECORDS, 1995.
1. Επαναστάτες της υπόγειας σκηνής
2. Επαναστάτες της υπόγειας σκηνής (instrumental)
3. Παιχνίδια του μυαλού
4. Παιχνίδια του μυαλού (instrumental)
5. Να τους δω να τρέχουν (Βραχυκύκλωμα mix)
6. Να τους δω να τρέχουν (Βραχυκύκλωμα mix instrumental)
7. Να τους δω να τρέχουν (New Jack remix)
8. Παιχνίδια του μυαλού (Παιχνίδια του remix)
9. Outro


''H POLIS EALW'' (LP) - FM RECORDS, 1997.
1. Η πόλις εάλω
2. Η ίδια τρέλλα
3. Η εκδίκηση του αληθινού
4. Μη φοβάσαι
5. Πάρτο όπως θες
6. Ο DJ Alx στον τεκέ
7. Ο έλληνας που έχεις συνηθίσει
8. Hip hop χούλιγκανς
9. Κάντε χώρο
10. Δε με σταματάς


''MH FOBASAI'' (SINGLE), FM RECORDS, 1997.
01-MH FOBASAI-EKDOSH LP
02-MH FOBASAI-HXOKRATORAS 98
03-MH FOBASAI-A8HNA REMIX
04-MH FOBASAI-THE TURNTABLISTIC MIX
05-APLA MOYSIKH


''H GEYSH TOY MENOYS'' (SINGLE), FM RECORDS, 1998.
01-Η ΓΕΥΣΗ ΤΟΥ ΜΕΝΟΥΣ(ΕΚΔΟΣΗ LP)
02-ΚΑΝΤΕ ΧΩΡΟ(ΓΙΑ ΤΟ 99)
03-Η ΓΕΥΣΗ ΤΟΥ ΜΕΝΟΥΣ(ELECTROWARE REMIX)
04-ΧΙΠ ΧΟΠ ΧΟΥΛΙΓΚΑΝ(ΑΝ CLUB 95)


''H GEYSH TOY MENOYS'' (LP), FM RECORDS, 1999.
1.ΕΙΣΟΔΟΣ
2.Η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ
3.Ω, ΝΑΙ
4.Η ΓΕΥΣΗ ΤΟΥ ΜΕΝΟΥΣ
5.ΑΠΛΑ ΜΟΥΣΙΚΗ
6.Η ΜΕΘΟΔΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΚΡΟΥΣΤΗ
7.2MCS+1DJ
8.ΑΤΣΑΛΙΝΟΣ ΔΑΙΜΟΝΑΣ
9.Η ΚΟΜΠΟΣΤΑ
10.ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΣΑΣ ΨΗΛΑ
11.ΔΕΙΞΕ ΣΕΒΑΣΜΟ
12.ΕΞΟΔΟΣ


''3YPNIOS MESA STA ONEIRA KAPOIWN ALLWN'' (SINGLE), FM RECORDS, 2000.


''ESSETAI HMAR'' (LP), FM RECORDS, 2001.
1. Προοίμιον
2. Το ξόδι (σκοταδισμός Β Α)
3. Φωτεινός ορίζοντας
4. Που 'ν' οι πέννες σας;
5. Δούρειος ήχος
6. Πανικόβλητον
7. Πυθαγόρειον
8. Ξύπνιος μέσα στα όνειρα κάποιων άλλων
9. Εις τα βάθη της καρδιάς μου
10. Μακρύς, βαρύς χειμώνας
11. Επιστημονική πραγματικότητα
12. Έσσεται ήμαρ


(A/E)
''OPWS PRWTA'' (SINGLE), FM RECORDS, 2004.
1. ΟΠΩΣ ΠΡΩΤΑ
2. ΟΠΩΣ ΠΡΩΤΑ (INSTRUMENTAL)
3. ΩΔΗ ΕΙΣ ΤΟ ΓΚΟΥΤΣΙ ΦΟΡΕΜΑ
4. ΩΔΗ ΕΙΣ ΤΟ ΓΚΟΥΤΣΙ ΦΟΡΕΜΑ (INSTRUMENTAL)


''EGEIRES8E, AGWMEN ENTEY8EN'' (LP), FM RECORDS, 2004.
1. ΕΓΕΙΡΕΣΘΕ, ΑΓΩΜΕΝ,ΕΝΤΕΥΘΕΝ
2. ΟΠΩΣ ΠΡΩΤΑ (ΒΑΡΕΙΑ ΜΙΞΙΣ)
3. ΕΛΕΥΣΙΣ
4. ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΑΙΧΝΙΔΙ
5. ΟΔΥΣΣΕΥ, ΜΗΝ ΕΠΙΣΤΡΕΨΕΙΣ ΣΤΗΝ ΙΘΑΚΗ
6. ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΔΙΣΚΟΘΕΤΗΣ
7. ΗΛΙΑΚΗ ΦΥΣΙΣ
8. Η ΑΙΜΟΡΡΟΟΥΣΑ
9. ΜΑΡΑΘΩΝΙΟΣ
10. ΔΙΚΑ ΜΑΣ ΠΑΙΔΙΑ
11. ΩΔΗ ΕΙΣ ΤΟ ΓΚΟΥΤΣΙ ΦΟΡΕΜΑ
12. ΟΠΩΣ ΠΡΩΤΑ (GOULOISE MIX)


''ETSI EINAI, GIATI ETSI PAEI'' (SINGLE), LYRA, 2006.
1. ΕΤΣΙ ΕΙΝΑΙ, ΓΙΑΤΙ ΕΤΣΙ ΠΑΕΙ
2. ΕΤΣΙ ΕΙΝΑΙ, ΓΙΑΤΙ ΕΤΣΙ ΠΑΕΙ (MiRo mix)
3. ΟΣΟΙ ΖΩΝΤΑΝΟΙ
4. ΟΣΟΙ ΖΩΝΤΑΝΟΙ
5. ΟΣΟΙ ΖΩΝΤΑΝΟΙ (Giant mix)


''O DIALEXTOS THS APNHSHS KI O AKRIBOGIOS THS PISTHS''(LP),HEAVEN,'07.
01 - Ο Διαλεχτός Της Άρνησης Κι Ο Ακριβογιός Της Πίστης ( εισαγωγή )
02 - Όλο Το Ρωμαϊκό
03 - Οι Στίχοι Ποτέ Δε Σταματάνε
04 - Η Αφύπνησις
05 - Μήνυμα
06 - Περσεφόνη
07 - Έτσι Είναι Γιατί Έτσι Πάει (,βζ')
08 - Όσοι Ζωντανοί(,βζ')
09 - Το Ένα Και Το Άλλο
10 - Ρίμες Απ' Ατσάλι-Ρυθμοί Μεγάλοι
11 - Οι Στίχοι Μας Δε Σταματάνε ( Ηλεκτρική Καρέκλα )
12 - Σέβας
Επίσης υπάρχει ακόμα ένα κομμάτι που έχουν λάβει μέρος στο ''FFC,TXC,Razastarr,Ζωντανοί Νεκροί - Ευτυχισμένες μέρες''


Κάποια σχόλια των άλμπουμ

Η πόλις εάλω (FM Records, 1997)
Είναι ο πρώτος δίσκος μεγάλης διάρκειας του συγκροτήματοςκαι κυκλοφόρησε το 1997. Πρόκειται για CD plus και περιέχει multimedia υλικό, σε αυτό το υλικό περιλαμβάνεται το video clip του τραγουδιού Ο έλληνας που έχεις συνηθίσει, σε σκηνοθεσία DJ Alx, σκηνές από ζωντανές εμφανίσεις του συγκροτήματος καθώς και οι στίχοι του δίσκου.

Έσσεται Ήμαρ (FM Records, 2001)
Αποτελεί το τρίτο άλμπουμ των Terror X Crew. Με αυτό το άλμπουμ, οι Terror X Crew κάνουν μια μεγάλη στροφή στιχουργικά, σε αντίθεση με το αναρχικό στυλ των προηγούμενων δίσκων, μιλώντας για το έθνος και για την αρχαία Ελλάδα, με αποτέλεσμα κάποιοι να τους κατηγορούν ως εθνικιστές. Το 2001 ο πρόεδρος του Ελληνικού Μετώπου Μάκης Βορίδης βράβευσε το συγκρότημα για την προσφορά του με το στίχο του. Το τραγούδι Πυθαγόρειον έχει στίχους εξ ολοκλήρου στα αρχαία ελληνικά ενώ σε όλο τον δίσκο έχουν χρησιμοποιηθεί και παραδοσιακά όργανα όπως αρχαία βάρβιτος, σύριγξ, σείστρον, κέρας, κανονάκι, αυλός και μασιά.

Terror X Crew (Studio II Records, 1995]], EP)
Αποτελεί το πρώτο EP του συγκροτήματος και κυκλοφόρησε το 1995. Συμπλήρωσε 10.000 πωλήσεις σε σύντομο χρονικό διάστημα κάτι που οδήγησε την δισκογραφική FM Records να προσθέσει το συγκρότημα στο δυναμικό της.

Και εδώ μία κριτική του άλμπουμ Έσσεται Ήμαρ από τον Νίκο Πετρόπουλο
www.avopolis.gr/greviews/default.asp?ID=679



Videos



Ο Έλληνας που έχεις συνηθήσει.




Hip-Hop Hooligan




Μη φοβάσαι.




Komposta




Η Γεύση του Μένους




Ξύπνιος μέσα στα όνειρα κάποιων άλλων




Το Ξόδι.




Α/Ε live.


A/E (ARTEMIS EFTHIMIS) LIVE @LUV club

A / E (APTEMHS / EYθYMHS) | Myspace Music Videos



Δικά μας παιδία.




Όπως πρώτα.




Έτσι είναι γιατί έτσι πάει.




Στίχοι απο άτσάλι, Ρυθμοί μεγάλοι.




Οι στίχοι μας ποτέ δεν σταματάνε.




Κάντο δικό σου.



Συνεντεύξεις.
- Πότε και πώς γνωρίστηκατε μεταξύ σας; Πως αποφασίσατε να κάνετε group;
Γνωριστήκαμε το 1992. Από τοτε υπάρχουμε με τη σημερινη μας συνθεση. Ο καθένας εκανε απο πριν καποια πράγματα και τοτε ειπαμε να τα κανουμε απο κοινου.

- Εκτός από γκρουπ είστε και μια παρέα. Βγαίνετε πάντα μαζί ή ο καθένας έχει τις δικιές του προτιμήσεις;
ALX: Εγω κατα βάση δεν βγαινω. Αυτή ειναι η δικη μου προτιμηση. Απο κει και περα ειμαστε πολυ καλοι φιλοι. Κάνουμε πολυ παρέα μεταξυ μας και ετσι προκυπτουν και οι δίσκοι που βγαζουμε.

- Αρχικά οι TXC ήταν μόνο graffiti crew;
Αρτεμης: ηταν γραφφιτι ομαδα απο το 1989 και εξελιχτικε σε μουσικο συγκροτημα.
ALX: Εγώ δεν έχω καμία σχέση με το γκραφίτι.

- Ποιο τραγούδι ηχογραφήσατε πρώτο; Γιατί μερικά τραγούδια (π.χ. Γάμα τους όλους, Μια είναι η ουσία) δεν κυκλοφόρησαν ποτέ;
Το πρώτο που γράψαμε για δίσκο ήταν το Να τους δω να τρέχουν. Απο κει και περα ειχαμε ηχογραφησει καποια αλλα σαν δειγμα δυνατοτητων της εποχης εκεινης. Απλως ηταν για δικη μας χρηση και δεν αξιζε να εκδοθουν. Ειμασταν να φανταστεις μεσο ορο ηλικιας 16 τα κομματια ειναι εντελως ανωριμα.

- Επίσημα στοιχεία για τις πωλήσεις όλων των δίσκων.
Η πρωτη ομωνυμη κυκλοφορια εκανε γυρω στις δεκα χιλιαδες. το "Η πολις εαλω" και η "Γευση του μενους" γινανε χρυσοι. Οι συμπακτοι δισκοι μικρης διαρκειας (CDSingles) "Μη φοβασαι", "Γευση του μενους" και "Ξυπνιος μεσα στα ονειρα καποιων αλλων" περιπου 5.500 εκαστον.

- Σε ποια μέρη της Ελλάδας έχετε κάνει Live; Ποιά πόλη ξεχώρισε για το πλήθος της, εκτός βέβαια της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης;
Η Πτολεμαϊδα και Βεροια ξεχωρησαν σε προσελευση κοσμου, Η Πατρα σε ενταση. Αλλες πολεις: Ηρακλειο , Κω, Σαμος, Ληξουρι, Αργοστολι, Κοζανη, Σιατιστα, Ναουσσα, Καβαλα, Κομοτηνη, Ορεστιαδα, Αλεξανδρουπολη, Λειβαδια, Παρος, Κελλαρια Παρνασου, Λημνο, Κιατο, Κορινθο, φεστιβαλ Αρδα, Χαλκιδα.

- Τι νέο να περιμένουν οι fans των TXC από το νέο δίσκο που ετοιμάζετε;
Απο τον τιτλο του επερχομενου δισκου οι πιο μυημενοι θα καταλαβαν ηδη. Αλλοι ειδαν το οπτικοποιημενο ασμα (video clip), άλλοι θα ακουσαν τους στιχους του "Ξυπνιος" πιο επισταμένα και άλλοι απο το εξωφυλλο του. Αυτη ειναι η φυσικη μας εξελιξη.

- Πόσα τραγούδια θα περιέχει (μερικοί τίτλοι ενδεικτικά); Θα έχει και video-clip όπως σε παλαιότερο δίσκο (Πόλις Εάλω) σε μορφή Multimedia;
Μερικοι τιτλοι ενδεικτικα...
Θα περιεχει 12 κομματια μεταξυ των οποιων τα: Φωτεινος Οριζοντας, Επιστημονικη Πραγματικοτητα, Το Ξοδι, Δουρειος Ηχος, Εις Τα Βαθη Της Καρδιας Μου, κ.α...

- Πείτε μας περισσότερα για το "Έσσεται Ήμαρ". Γιατί άργησε τόσο πολύ;


VIDEO

- Στην επιλογή των κατάληλων παραγωγών για κάθε κομμάτι συμβάλλουν όλοι, ή το μέρος αυτό το έχει αναλάβει αποκλειστικά ο Ηχοκράτορας ως ο καταληλότερος;
ALX: Ολοι συμβαλουν στη δημιουργια των κομματιων. Αλλος περισσοτερο αλλος λιγοτερο. Απο κει και περα εγω ειμαι αυτος που θα καταληξει καπου.

- Πιστεύετε ότι έχετε ρίξει τους τόνους σας από τη "Γεύση του Μένους" και μετά;
Οχι. Αντιθετως. Τωρα ειμαστε ακομα πιο δυναμικοι, πιο καυστικοι και πιο ευστοχοι.

- Οι αλλαγές λοιπόν δεν φαίνεται να σας τρομάζουν. Δε σκέφτεστε όμως ότι μπορεί έτσι να δυσαρεστείτε πολλούς fans και τελικά να τους χάνετε;
Ναι. Αλλα ετσι δεν προκειται να δυσαρεστησουμε τους εαυτους μας και ετσι δεν θα τους χασουμε.

- Με το breakdane πως τα πατε; Έχει ασχοληθεί κανένας μ''''αυτό το στοιχείο του Hip-Hop;
ΕΥΘΥΜΗΣ: Εχω χορεψει λιγο break. Αυτο ειναι ολο.

- Το "Δείξε Σεβασμό" απευθυνόταν σε κάποιους προσωπικά, ή ήταν μια γενική και αόριστη φράση σε όσους χλεύαζαν την Hip-Hop σκηνή;
Απευθυνοταν σε ολους οσους εμπλεκονται στη χιπ χοπ σκηνη. Σε αυτους που δεν εχουν λογο υπαρξης ή που δεν θα πρεπε να εχουν.

- Ποιο τραγούδι σας έχει αγαπηθεί πιο πολύ από τον κόσμο, σύμφωνα με την αντίδραση από το πλήθος όταν είστε στη σκηνή;
το "ξυπνιος"....

- Γιατί έχετε αποκλείσει εντελώς τα παλαιότερα τραγούδια σας (π.χ. Να τους δω να τρέχουν) από τα lives σας; Δεν σας εκφράζουν πλέον;
Δεν μας εκφραζουν πλεον επειδη εξυπηρετουσαν τη νεα ταξη πραγματων. Δουλευαμε και εμεις για τον εχθρο και δεν το ξεραμε. Τετοια κομματια χαρακτηριζαν μια συγκεκριμενη εποχη και εναν τροπο σκεψης. Οι άνθρωποι μαθαινουν απο τα λαθη τους και δεν τα ξανακανουν. Κοιταμε μπροστα και μουσικα και στιχουργικα.

- Νιώθετε να απειλείστε από άλλα συγκροτήματα του χώρου;
Δεν τιθεται θεμα ανταγωνισμου. Ο καθενας κανει αυτο που θελει και εχει και την αναλογη απηχηση. Εμεις ειμαστε σε μια αλλη τροχια. Δεν βγαζουμε δισκο για να ανταγωνιστουμε με αλλα συγκροτηματα. Δεν ειναι αυτος ο στοχος μας.

- Τι γνώμη έχετε για τη λυρική μάχη πάνω στη σκηνή σε μορφή Freestyle; Επικρατεί το ταλέντο ή η εμπειρία;
Η μαλακια επικρατει. Σαφως και ειναι θεμα εμπειριας αλλα πανω στη σκηνη το μονο που μπορεις να κανεις στη σκηνη ειναι ενα προχειρο και πολλες φορες ανουσιο στιχο. Οι λυρικες ικανοτητες που επιδεικνυονται ειναι συνηθως κατωτερες. Και κακως κανει ο καθε βλακας και περνει μικροφωνο και νομιζει οιτ ειμαστε υποχρεωμενοι να τον ακουμε.

- Υπήρξε στιγμή που τα πιστεύω σας ήρθαν αντιμέτωπα με το προσωπικό σας συμφέρον;
Θεωρουμε τα πιστευω μας προσωπικο μας συμφερον. Και προσωπικο μας συμφερον ειναι να βγαζουμε στους δισκους μας αυτο που πιστευουμε.

- Θα σας πείραζε να δημοσιοποιήσετε τις πολιτικές σας πεποιθήσεις;
Για να δημοσιοποιησουμε τις πολιτικες μας πεποιθησεις χρειαζεται πολλη συζητηση και αναλυση ωστε να ειμαστε ακριβεις. Ολα ειναι πολιτικη. Και για να γινει κατι, ειτε αρνητικο, ειτε θετικο, μονο μεσω της πολιτικης μπορει να γινει.

- Συμφωνείτε ότι το hip-hop άρχισε να γίνετε μόδα;
Ηταν παντα μοδα. Δημιουργηθηκε για να γινει μοδα. Υπαρχουν βεβαια πολλοι αξιολογοι καλιτεχνες στο χωρο αυτο αλλα γενικως ο χωρος αυτος βρωμαει. Δεν ειναι τιποτα τιμιο πια. Ολοι κοιτανε να τα "παρουν". Ειδικα αυτοι που λενε πως δεν το κανουν για τα λεφτα.

- Πως θα αντιδρούσατε αν ξαφνικά σε ένα σκυλάδικο, μετά το "Κάτι" της Γαρμπής, ακούγατε το κομμάτι "Τα χέρια σας Ψηλά" που είναι και πιο funky;
Δε νομιζω να συμβει αυτο.

- Η δημοσιότητα που έχετε πάρει σαν TXC, έχει επηρεάσει την προσωπική σας ζωή;
Κοιτα. Αυτο το ειδος δεν ειναι ποπ. Μας γνωριζουν καποιοι στο δρομο. Καποιοι μας μιλανε κιολας. Και κατα ενα τροπο τους νιωθουμε κοντα μας. Συνηθως μας ρωτανε για τον επομενο δισκο. Αυτο ειναι ολο. Απο κει και περα δεν αλλάζει τιποτα στη προσωπικη μας ζωη.

- Ο μιμητισμός που χαρακτηρίζει τα δεκάδες νέα συγκροτήματα που εμφανίστηκαν τελευταία σας ενοχλεί;
Δεν πρεπει να βρισκουν ολοι εδαφος στη δισκογραφια οταν κυριαρχει η επιπολαιοτητα. Διοτι ετσι κατεβαινει το μεσο ορο της ποιοτητας αυτης της σκηνης.

- Θεωρείτε την δισκογραφική εταιρία φίλο, εργοδότη ή αναγκαίο κακό;
Ειναι αναγκαιο κακο. Γιατι αλλιως δεν υπαρχει τροπος να μας ακουσει καποιος που βρισκεται σε απομακρυσμενες περιοχες.


- Ο νέος σας δίσκος έχει γενικό τίτλο "Έσεται Ήμαρ". Ποια ημέρα περιμένετε να έρθει;
Το πότε θα έρθει αυτή η ημέρα, δεν μπορώ να πω πως το γνωρίζω. Εμείς πάντως, και αρκετός άλλος κόσμος, δουλεύουμε γι' αυτό τον σκοπό. Εμείς, αυτό που μπορούμε να κάνουμε το κάνουμε. Με όλες τις πενιχρές δυνάμεις που έχουμε στην διάθεσή μας να βοηθήσουμε σ' αυτό το διογκούμενο ρεύμα αφύπνισης - ή αναγέννησης, αν προτιμάτε...

- Αφύπνιση; Για ποια ακριβώς αφύπνιση μιλάτε;
Μιλάμε και παλεύουμε για την αφύπνιση του Έλληνος.

- Σαν να βλέπω να συγκεκριμενοποιείται αυτή η ημέρα που περιμένετε να έλθει. Μπορείς όμως να με βοηθήσεις λίγο προσδιορίζοντας τα χαρακτηριστικά της;
Αυτή, θα είναι η ημέρα που ο Έλληνας θα βαδίζει στους τόπους όπου ζει και αναπνέει - από γενέσεως κόσμου κατ' εμέ -, χωρίς να ντρέπεται να λέει ότι είναι Έλληνας.

- Ντρέπεται σήμερα να δηλώσει την καταγωγή του;
Δυστυχώς, αρκετοί συμπατριώτες μου ντρέπονται. Δεν μπορώ, ούτε θέλω να τους κακίσω γι' αυτό. Οι Έλληνες, αλλά και πολλοί άλλοι λαοί (σχεδόν όλοι) έχουν δεχθεί έναν πραγματικό βομβαρδισμό λευκής, φαιάς, και μαύρης προπαγάνδας με στόχο να απαρνηθούν την καταγωγή, την πολιτιστική κληρονομιά και την ιστορία τους. Ειδικά για εμάς τους Έλληνες, οι διαπρύσιοι κήρυκες, τα τσιράκια της παγκοσμιοποιήσεως, τονίζουν διαρκώς τα ελαττώματά μας, τις αρνήσεις, τις αστοχίες μας. Αποσιωπούν τα προτερήματα, την κολοσσιαία μας συνεισφορά στον παγκόσμιο πολιτισμό, τις Τέχνες, τις επιστήμες, τον ανθρωπισμό. Για να επανέλθω στο αρχικό ερώτημά σας, σημειώνω εμφατικά ότι θέλουμε τον Έλληνα ευτυχή και υπερήφανο δια την καταγωγήν και την ιστορία του και όχι ένα ανθρωπάκι με κατακερματισμένη προσωπικότητα, μηδενική αισθητική, ανελεύθερο και πειθήνιο στα κελεύσματα σκοτεινών δυνάμεων. Ο Έλλην οφείλει να αποδεχθεί και να τιμήσει τον φωτοδοτικό ρόλο που είχε στην πολυχιλιετή διαδρομή του.

- Δηλαδή, οι Terror X Crew επιδίδονται σε μια προσπάθεια επαναπροσδιορισμού των αξιών, φωτοδότησης του σκότους;
Κατ' αρχήν είναι μια προσπάθεια αυτογνωσίας - και κατ' επέκτασιν εθνικής αυτογνωσίας - ώστε να ξαναβρούμε τις χαμένες αξίες στις οποίες πάτησε αυτός ο πολιτισμός που ανώτερός του δεν έχει εμφανιστεί μέχρι σήμερα στον πλανήτη. Αν ο Έλλην ασπαστεί εκ νέου αυτές τις αξίες δεν θα ευεργετήσει μόνο τον εαυτό του και την πατρίδα του αλλά ολόκληρο τον πλανήτη. Η Ιστορία διδάσκει ότι αυτός είναι ο σκοπός του Έλληνος: Η διάδοση του πολιτισμού και η έμπρακτη υπεράσπιση του υπερτάτου αγαθού. Της ελευθερίας

- Τώρα δεν είμαστε σε θέση να υπερασπιστούμε αυτό το αγαθό; Την ελευθερία;
Ούτως εχόντων των πραγμάτων, όχι! Φρονώ ότι αυτή την στιγμή που μιλάμε, πολλοί συμπατριώτες μας είναι πνευματικά (και ορισμένοι και ηθικά) εν υπνώσει. Ο ρους της ανθρωπότητας οδεύει στα Τάρταρα.

- Όλα αυτά που μου λέτε τα κατανοώ, αλλά θέλω να σας υπενθυμίσω λίγο το παρελθόν του συγκροτήματος. Αν δεν κάνω λάθος, δεν ήσασταν πάντα προσηλωμένοι στα τωρινά ελληνοκεντρικά σας μηνύματα.
Όχι. Δυστυχώς! Ήμασταν πάντοτε πολιτικοποιημένοι, αλλά σε λανθασμένη κατεύθυνση. Έχουμε ξεκινήσει από αρκετά μικρές ηλικίες. Από 15-16 ετών, εκδηλώνοντας την αντίδρασή μας, την διαφωνία μας σε διάφορες καταστάσεις και αντιλήψεις.

- Αντιδραστικοί από τότε...
Ναι, αλλά η αντίδραση διά την οποίαν σας ομιλώ ήταν η αντίδραση όπως την αντιλαμβανόταν ένας έφηβος. Αντίδραση που ερείδετο σ' έναν στείρο μηδενισμό.

- Δεν προτείνατε κάτι στο κοινό σας;
Περιείχε πρόταση, αλλά ήταν επιδερμική. Δεν είχαμε εξετάσει τα πράγματα σε βάθος. Ολόκληρη η πορεία μας - μέχρι το "Έσεται Ήμαρ" - έμοιαζε με την ρότα πλοίου σε τρικυμισμένη θάλασσα. Μας χτυπούσαν τα κύματα και απλά πηγαίναμε. Σήμερα εύχομαι να είχαμε φτάσει κατ' ευθείαν στο "Έσεται Ήμαρ" χωρίς να χρειαστεί να περάσουμε τον ωκεανό του στείρου μηδενισμού στον οποίο αναφέρθηκα προηγουμένως. Βέβαια, για να είμαι ειλικρινής, θεωρώ πως θα ήταν αρκετά δύσκολο να φτάσουμε κατ' ευθείαν στο "Έσεται Ήμαρ".

- Γιατί το λέτε αυτό;
Επειδή εκείνη την περίοδο δεν είχαμε την πρόσβαση που έχουμε σήμερα σε βιβλία, περιοδικά και άλλες συναφείς πηγές. Μόλις όμως αποκτήσαμε πρόσβαση στις πηγές - και πάνω απ' όλα σε αρχαία Ελληνικά κείμενα - αρχίσαμε να ξεπερνάμε τον μηδενισμό και την αρνητικότητα και προσθέταμε σιγά-σιγά μικρά λιθαράκια στο σημερινό εποικοδόμημα που ονομάζεται Terror X Crew - μια εξαιρετικά δύσκολη υπόθεση.

- Τι σας δυσκόλεψε;
Αυτό δεν έχει ξαναγίνει στην Ελλάδα. Δεν έχει ξαναβγεί μέχρι σήμερα συγκρότημα με εθνικό λόγο και τεκμηριωμένα επιχειρήματα αντίστασης. Είναι τρομερή υπέρβαση. Πρώτα απ' όλα, πριν απ' όλους τους άλλους, χρειάστηκε να υπερβούμε τον ίδιο μας τον εαυτό.

- Ο εθνικός λόγος είναι αντίδραση ή αντίσταση;
Είναι και τα δύο. Πραγματικά, θέλω να το περάσω αυτό το μήνυμα σε όσο το δυνατόν ευρύτερες μάζες. Ο εθνικός λόγος σήμερα είναι η μοναδική γνήσια αντίσταση και αντίδραση στα απάνθρωπα και αφύσικα οράματα της παγκοσμιοποιήσεως. Ο άνθρωπος που πιστεύει και αγωνίζεται για το έθνος και την πατρίδα του είναι 100% επικίνδυνος για το καθεστώς! Αυτός είναι επικίνδυνος και όχι ο τύπος του απάτριδος κοσμοπολίτη που προσπαθούν να μας περάσουν. Απ' όλους τους δίσκους μας, ο πραγματικά επικίνδυνος είναι το "Έσεται Ήμαρ" και όχι οι προηγούμενοι. Αν ο ακροατής δώσει σημασία και τον προσήκον βάρος στα μηνύματα του "Έσεται Ήμαρ", τότε γίνεται αληθινά αντάρτης και αντιδραστικός. Οι προηγούμενοι δίσκοι μας είναι μια ψευδαίσθηση...

- Δεν είχαν όμως καλή μουσική;
Είχαν καλή μουσική αλλά ήταν έμπλεοι ενός τυφλού μένους που δεν κατευθυνόταν πουθενά. Τώρα το μένος μας έχει βρει πραγματικό στόχο, έχει διαμορφωθεί ουσιαστικά και δυναμικά.

- Ποιος είναι τελικά αυτός ο "πραγματικός σας στόχος"; Ποιος είναι ο εχθρός;
Αν ακούσετε τον δίσκο και εντρυφήσετε στα μηνύματα, θα σας φανεί εξαιρετικά εύκολο να τον καταλάβετε...

- Μιλήσατε για εθνική ιδεολογία. Μήπως όμως πρόκειται για εθνικιστική;
Η εθνική ιδεολογία του Έλληνος είναι ο Ελληνισμός. Ο Ελληνισμός δεν είναι μια ιδεολογία, μια κοσμοθεωρία που έχει "κατασκευαστεί". Δεν έχει καταγραφεί σε μανιφέστο. Είναι μια ανώτερη μορφή κατάσταση σκέψης και θεωρίας από τις χρεοκοπημένες και πολλαπλά διαψευσθείσες κοσμοθεωρίες που κατασκεύασε κατά καιρούς η Ευρωπαϊκή διανόηση. Ο Ελληνισμός προσέφερε στην ανθρωπότητα και δεν αφαίρεσε ελευθερίες και ανθρώπινες ζωές όπως συνέβη με τους διάφορους άλλους "ισμούς".

- Σε ποιους "ισμούς" αναφέρεστε;
Ναζισμοί, σοσιαλισμοί, μαρξισμοί, φιλελευθερισμοί, τροτσκισμοί και άλλοι "ισμοί" που βγήκαν από τους νόες φανατισμένων ανθρώπων που αποκτούσαν (έτσι δηλαδή νόμιζαν) την προσωπική τους ελευθερία υποδουλώνοντας και εξευτελίζοντας ολόκληρους λαούς. Μιλώντας για Ελληνισμό, δεν γίνεσαι απάνθρωπος και ολοκληρωτικός. Ποιος άλλος έχει απελευθερώσει τους ανθρώπους από τα δολοφονικά δόγματα και το μίσος εκτός από τον Ελληνισμό; Ποιος άλλος έχει αγκαλιάσει τον άνθρωπο με την Λογική, την Έρευνα, την Επιστήμη, την Τέχνη και τον Διάλογο; Όταν πέσει το μάτι ενός ανθρώπου σε κείμενα διαφόρων Ευρωπαϊκών κοσμοθεωριών που ταλαιπώρησαν και ταλαιπωρούν ακόμα τον πλανήτη μας, θα βρει μίσος και δόγμα: "Ζήτω η δικτατορία του προλεταριάτου", λέει ο ένας. "Ζήτω οι Άρειοι και το δικαίωμά τους επί της Γης", θα πει ο άλλος. "Ζήτω το χρήμα και η παντοδυναμία της αγοράς", θα κραυγάσει ο τρίτος. Που είναι η αγάπη, η στοργή και ο ανθρωπισμός που ανακαλύπτουμε στα Αρχαία Ελληνικά κείμενα;

- Όμως, ακόμα και ο Ελληνισμός ενίοτε γίνεται πρόσχημα και προκάλυμμα πολλών που θέλουν να ωφεληθούν από την λάμψη του αλλοιώνοντας το ανθρωπιστικό νόημά του.

Στην παρατήρησή σας έχετε δίκιο. Ορισμένοι τυχοδιώκτες όντως αποπειρώνται να αλλοιώσουν το μήνυμα του Ελληνισμού και να τον καπηλευθούν. Εκεί χρειάζεται προσοχή. Ο Ελληνισμός μπορεί να αποτελέσει στέγη για όλους τους πρώην "παραστρατημένους", αλλά όχι για τους νυν!

- Μπορείτε να μας εξηγήσετε τις ακριβώς εννοείτε;
Μπορεί κάποιος να είναι πρώην κομμουνιστής, ή σατανιστής, ή εθνικοσοσιαλιστής, κλπ., να διαπιστώσει το εγκληματικό λάθος του και να ασπαστεί τις θετικές αξίες του Ελληνισμού. Αυτό όχι μόνο ενδείκνυται αλλά και επιβάλλεται. Όταν όμως κάποιος παραμένει κομμουνιστής, ή σατανιστής, ή εθνικοσοσιαλιστής, κλπ., και προσπαθεί να χρησιμοποιήσει το "λούστρο" του Ελληνισμού για να παρασύρει κι άλλους στην πλάνη του, τότε αυτό είναι ανεπίτρεπτο και πρέπει να απομονωθεί. Εκάς οι βέβηλοι!

- Σε μια στροφή ενός τραγουδιού του "Έσεται Ήμαρ" που έχει τίτλο "Το Ξόδι", αναφέρετε πως:
"Κατ' αυτούς παγκοσμιοποίηση, σημαίνει ισοπεδωτική μονομορφοποίηση.
Γι' αυτό έχουνε βάλει στο στόχαστρο
το όμαιμον, το ομόγλωσσον,
το ομόθρησκον και το ομότροπόν μας
".

Ποια είναι λοιπόν η θρησκεία του Έλληνα;
Αυτή είναι μια ερώτηση που περίμενα, ίσως και να στοιχημάτιζα, ότι θα μου υποβαλλόταν. Αναφέρεστε βέβαια στο Δωδεκάθεο.

- Εγώ απλά ερωτώ: Ποια είναι τελικά η θρησκεία του Έλληνα;
Κατ' αρχήν θέλω να πω ότι δεν είμαι απολύτως βέβαιος αν ο Έλλην είχε ποτέ θρησκεία - ως νοείται με την τρέχουσα άποψη. Δεν είχε τόσο οργανωμένο θρησκευτικό (και διοικητικό) σύστημα όπως έχουμε σήμερα. Για εμένα, το "ομόθρησκον" του Έλληνος σήμερα είναι η Ορθοδοξία. Ίσως να διαφωνούν ορισμένοι, αλλά θεωρώ πως σώζει πλήρως κεκαλυμμένα την Αρχαία Ελληνική παράδοση. Εγώ τουλάχιστον, καλύπτομαι πλήρως απ' αυτήν την συνθήκη. Αυτό που λέμε "Ελληνορθοδοξία" είναι η Ελληνική θρησκεία.

- Πιστεύετε δηλαδή ότι η λατρευτική ζεύξη των Ελληνικών παραδόσεων και του Χριστιανισμού, μπορεί να καλύψει τις μεταφυσικές αγωνίες των συνανθρώπων μας;
Βεβαίως. Η βάση του είναι καθαρά Αρχαιοελληνική. Πρέπει δε να προσθέσω πως δεν παραγνωρίζω το γεγονός ότι σε κάποια συγκεκριμένη χρονικοϊστορική συγκυρία, στην Ελληνορθοδοξία παρείσφρυσαν ορισμένες Ανατολικές, απολυταρχικές δοξασίες και νοοτροπίες. Όμως, δεν πρόκειται να τα λύσω εγώ όλα αυτά. Πρέπει ν' ασχοληθούν οι καθ' ύλην αρμόδιοι. Να κάτσουν σε μία τράπεζα συνεδριάσεων και να αφιερωθούν στον αποκαθαρμό της Ορθοδοξίας από τις Ανατολικού τύπου παραμορφώσεις και αλλοιώσεις της.

- Να σας ερωτήσω και κάτι προσωπικής φύσεως: Πως συνέβη αυτή η αλλαγή; Ξυπνήσατε κάποιο πρωινό και σκεφθήκατε να μετατραπείτε από "μηδενιστή" σε Ελληνοπρεπή; Κάπως απότομη δεν ήταν η μεταστροφή σας;
Δεν μπορώ να πω ότι ήταν και τόσο απότομη η μεταστροφή. "Γηράσκουμε αεί διδασκόμενοι". Από όποια πλευρά και να ξεκινήσει κάποιος την πορεία του στον ωκεανό του πολιτισμού, των ιδεών, όποια γνωστικά εργαλεία κι αν χρησιμοποιήσει, είναι αδύνατον να μην καταλήξει στη μήτρα του παγκόσμιου πολιτισμού, την Αρχαία Ελλάδα! Πιστεύω ότι ακόμα και από τα- Μίκι Μάους αν ξεκινήσεις, από τα κόμικς, θα φτάσεις στον τελικό προορισμό που είναι ο ελληνικός στοχασμός. Αργά ή γρήγορα, τα βήματά μας οδηγούν εκεί. Μακάριος όποιος συντομεύσει το μεσοδιάστημα και φτάσει εκεί χωρίς χρονοτριβή.

- Εσείς πως καταλήξατε στον " τελικό σας προορισμό";
Εγώ διάβαζα ιστορία, ξένη λογοτεχνία, δοκίμια μέχρι που γνώρισα τον Πλάτωνα. Το ύψος της διανόησής του με εντυπωσίασε. Άλλαξε η ζωή μου από τότε. Ήταν "η σκοτεινή νύχτα της ψυχής" που αναφέρουμε και στο γκρουπ. "Άλλαξε εντός μου ο ρυθμός του κόσμου". Η γνώση έχει μεταλλακτική δύναμη και ιδιότητες. Αυτό συνέβη και σ' εμένα προσωπικά.

- Ήταν εύκολο όμως να παραδεχθείτε τα λάθη του παρελθόντος;
Εύκολο ή δύσκολο, οφείλουμε να το κάνουμε. Το πλανάσθαι εστίν ανθρώπινον, και το ομολογείν την πλάνην δείγμα ανωτέρου πολιτισμού. Υπάρχουν όμως και άνθρωποι, από άλλες ομάδες, που δεν μπορούν, ούτε θέλουν να παραδεχθούν τις πλάνες τους επειδή νομίζουν (εσφαλμένα) πως τοιουτοτρόπως ακυρώνουν τον ίδιο τους τον εαυτό. Λένε ακόμα και σήμερα με έπαρση: 1000 χρόνια ΚΚΕ! Ομοίως και από την άλλη υπάρχουν ορισμένοι (ευτυχώς ελάχιστοι) που ουρλιάζουν: 1000 χρόνια Χίτλερ! Είναι δυνατόν να μην σκέφτονται ότι ορισμένες ιδεολογίες έχουν δοκιμαστεί από την Ιστορία και έχουν καταρριφθεί, έχουν πεταχτεί στον κάλαθο των αχρήστων; Δεν αντιλαμβάνονται πως αυτά τα δολοφονικά δόγματα είναι ανελεύθερα και εναντιώνονται κάθετα στον τρόπο ζωής και σκέψης που προτείνει ο Ελληνισμός; Ας παραδεχθούν το σφάλμα τους κι ας προχωρήσουν - εκτός κι αν τους ενδιαφέρει να φέρουν την αλήθεια στα μέτρα τους κι όχι η αναζήτησή της-

- Πιστεύετε ότι αυτό που κάνετε εσείς, αυτό που κάνουν οι Terror X Crew, ικανοποιεί μια συλλογική ανάγκη έκφρασης, αντιπροσωπεύει μια κοινωνική ομάδα, ή απλά και μόνο αντιπροσωπεύει εσάς;
Κοιτάξτε, υπάρχουν ορισμένοι πυρήνες, κάποιες ομάδες νέων ανθρώπων που είναι συνειδητοποιημένοι σ' αυτό το θέμα. Αναλογικά, είναι λίγοι, για την ώρα, αλλά όλα δείχνουν πως ο κύκλος των ευαισθητοποιημένων Ελλήνων θα διευρυνθεί.

- Ο δίσκος πως πάει; Υπάρχει θετική ανταπόκριση από το κοινό σας;
Οι μισοί έχουν "στραβώσει". Έχουν μπερδευτεί ή και διαφωνούν με την στροφή μας.

- Υπάρχουν στοιχεία γι' αυτήν σας την εκτίμηση;
Ναι. Μια δημοσκόπηση που είδα στο Διαδίκτυο (ΣΗΜ: αναφέρεται φυσικά στο Poll του hiphop.gr), έβγαλε τα εξής αποτελέσματα. Οι μισοί είναι απόλυτα ικανοποιημένοι και ενθουσιασμένοι για το αποτέλεσμα, και οι άλλοι μισοί εξοργισμένοι. Υπάρχει μια ένταση στην αντίληψη των οπαδών για το αποτέλεσμα. Φυσική συνέπεια...

- Γιατί την χαρακτηρίζετε φυσική;
Επειδή για πρώτη φορά, Ελληνικό συγκρότημα εκφράζει την αντίδρασή του, την διαφωνία του μέσα από το πρίσμα του Ελληνισμού, και όχι εξυπηρετώντας σάπια ιδεολογήματα. Δεν έχει ξαναγίνει κάτι τέτοιο, επομένως εμείς ήμασταν έτοιμοι για τις αντιδράσεις και τις συνέπειες. Είναι βλέπετε η περίοδος της ζυμώσεως.

- Υπάρχουν άλλα συγκροτήματα που είναι έτοιμα να ριχτούν στον ίδιο αγώνα με τον δικό σας;
Βέβαια. Υπάρχουν. Ήταν αρκετοί φίλοι που είτε δίσταζαν να βγουν πρώτοι να εκδηλωθούν με τον ίδιο τρόπο και στάση που υϊοθετήσαμε εμείς ή δεν είχαν το μέσο. Τώρα, αρκετοί αξιόλογοι μουσικοί και συγκροτήματα είναι έτοιμοι να βαδίσουν στα χνάρια μας. Εμείς προσπαθούμε ν' ανοίξουμε τον δρόμο. Σύντομα θ' ακούσετε πολλά. Για να είμαι ειλικρινής, οφείλω να σημειώσω ότι για εμένα το hip hop είναι ένα όχημα, ένα μέσον. Ένα μουσικό εργαλείο για να προσεγγίσουμε τους νέους που θα έμεναν αδιάφοροι για τα μηνύματά μας αν παίζαμε δημοτικά ή κρητικά. Προσεγγίζουμε τη νεολαία με τα ακούσματα που της είναι οικεία. Χτυπάμε τον εχθρό με τα ίδια του τα όπλα.

- Εύλογη ερώτηση: Αυτό το είδος μουσικής ταιριάζει με τον Ελληνικό Τρόπο; Το hip hop δεν είναι ένα μουσικό ρεύμα που προήλθε από "αλλού" και απευθύνεται σε "άλλους";
Κατ' αρχήν, θα διαπιστώσατε και εσείς ότι δεν αναφερόμαστε πλέον στον όρο rap. Χρησιμοποιούμε τον όρο "ραψωδία". Στον καινούριο μας δίσκο έχουμε κάνει και κάποιες απόπειρες προς αυτή την κατεύθυνση, όπως με το τραγούδι "Πυθαγόρειον" η ενορχήστρωση του οποίου έγινε από τον Πέτρο Ταμπούρη και είναι αμιγώς Ελληνική, δηλαδή, έχει γίνει με αρχαία Ελληνικά όργανα. Αυτό προσπαθούμε να κάνουμε στους Terror X Crew. Το Ελληνικό hip hop να είναι ΕΛΛΗΝΙΚΟ και όχι απλά ελληνόφωνο-

- Κι ο όρος "ραψωδία";
Ορισμένοι μπορεί να με κατηγορήσουν ότι κάνω παρετυμολογία αλλά γνωρίζουμε πως η ραψωδία προέρχεται από τις λέξεις "ράπτω" και "ωδή". Οι Αρχαίοι Έλληνες ραψωδοί κρούανε την βακτηρία επί του εδάφους, και απήγγειλαν ρυθμικά το κείμενο. Ουσιαστικά, αυτό που κάνουμε εμείς, είναι ένα είδος ραψωδίας - αν το δείτε ελεύθερα και με ευρύτητα πνεύματος.

- Δηλαδή οι Αρχαίοι Έλληνες είχαν beat;
Βέβαια! Όπως θα δείτε αν ερευνήσετε την περιπέτεια των λέξεων, πολλές ρίζες Ελληνικών λέξεων σώζονται σε ξένες λέξεις. Η ρίζα "μακ - μακεδνός" πέρασε στους Κέλτες και έτσι οι Σκωτσέζοι έχουν τη λέξη-ρίζα Mac, όρα McDonald''''s, Macintosh κλπ. Το ίδιο συμβαίνει με την ρίζα μιν-μην που έγινε minimum-mini. Έτσι, από το χτύπημα της βακτηρίας επί του εδάφους και την ρυθμική απαγγελία των στίχων, την "ραψωδία", φτάσαμε στο "ραπ".

- Δεν είναι λίγο περίεργο, στο Μπρονξ απ' όπου (αν γνωρίζω καλά) προέρχεται το ραπ, οι μαύροι να ονόμασαν το μουσικό τους κίνημα ετυμολογώντας Ελληνικές λέξεις και προσαρμόζοντάς τις στην πραγματικότητα που βίωναν καθημερινά; Δεν πρέπει να ξεχνάμε πως η κοινότητα των μαύρων στο Μπρονξ αντιμετώπιζε μια θλιβερή κατάσταση: Φυλετικές διακρίσεις, οικονομική ανέχεια και χαμηλό μορφωτικό επίπεδο.
Φρονώ ότι είναι λάθος να αποδίδουμε το ραπ κίνημα, συνολικά, στην κοινότητα των μαύρων του Μπρονξ. Το ραπ ήταν ένα νεανικό πολυφυλετικό κίνημα. Στη γέννησή του συμμετείχαν ισπανόφωνοι, πορτορικάνοι, ευρωπαίοι και άλλοι. Απλά οι μαύροι διακρίθηκαν, λόγω των συγκυριών και των αναγκών της μουσικοβιομηχανίας.

- Παρ' όλα αυτά, μπορούμε να πούμε πως είχαν κατά νου την ετυμολογία της λέξης "ραψωδία";
Δεν μπορούμε να πούμε με κατηγορηματικό τρόπο ότι δεν ήξεραν. Ποιος μπορεί να αποκλείσει το γεγονός ότι διάβαζαν Όμηρο. Ή πιστεύει κανείς ότι οι μαύροι δεν έχουν το δικαίωμα να διαβάζουν Αρχαία Ελληνική γραμματεία, Όμηρο, και να εμπνέονται;

- Επανέρχομαι πάλι στο θέμα των στίχων σας. Θα μπορούσε να πει κανείς ότι διαπνέονται από μια έντονη "συνωμοσιολογική" διάθεση. Αυτός άλλωστε είναι κι ένας από τους βασικούς λόγους που γίνεται αυτή η συνέντευξη. Πιστεύετε πράγματι πως στην εποχή μας υπάρχει μια συνωμοσία (πλανητικών διαστάσεων) εν εξελίξει;
Είμαι βέβαιος. Δεν το υποθέτω απλά. Στόχος αυτής της συνωμοσίας είναι η εξάπλωση και η εμπέδωση της ανελευθερίας. Σκοτεινές δυνάμεις οι οποίες λειτουργούσαν κάποτε στο παρασκήνιο θέλουν να επιβάλλουν μια παγκόσμια δικτατορία. Την κοινωνία του "Μεγάλου Αδελφού".

- Είπατε ότι κάποτε οι "σκοτεινές δυνάμεις" λειτουργούσαν στο παρασκήνιο. Τώρα που λειτουργούν;
Σήμερα, αυτές οι δυνάμεις έχουν μεθύσει από την ίδια την δύναμή τους. Η αλαζονεία τους έχει γιγαντωθεί και η χαμέρπειά τους έχει τεθεί εκτός ελέγχου. Συνεπώς, νιώθουν αρκετά ισχυρές για να λειτουργούν απροκάλυπτα - στο προσκήνιο! Αυτές οι δυνάμεις σκοπεύουν να μαζέψουν όλο τον "χρυσό" του πλανήτη, να εδραιωθούν 100% στην εξουσία τους και να κυβερνούν ανενόχλητες.

- Ο κόσμος δεν αντιλαμβάνεται τι τεκταίνεται εις βάρος του;
Πολλοί, δυστυχώς, δεν έχουν την παραμικρή ιδέα. Το τέχνασμα που χρησιμοποιείται για να ναρκώνει τις συνειδήσεις είναι το να νιώθουν αυτοί οι πολλοί ότι είναι ελεύθεροι - χωρίς να είναι! Κυβερνούν μέσω της ψευδαίσθησης της ελευθερίας. Ορισμένοι θα αφυπνιστούν όταν θα είναι πολύ αργά.

- Πότε νομίζετε ότι θα είναι "πολύ αργά";
Όταν γίνει το τελικό χτύπημα. Όταν εξαπλωθεί σε απόλυτο βαθμό η ηλεκτρονική κυριαρχία. Αυτό που γίνεται σήμερα είναι πρωτοφανές. Δεν το έχει ξαναζήσει ο πλανήτης. Επιτυγχάνεται η επιβολή μιας παγκόσμιας δικτατορίας χωρίς να γίνει πόλεμος - αν εξαιρέσουμε την ανήθικη και αιμοποτική εισβολή του ΝΑΤΟ στην Σερβία και το Ιράκ καθώς και την απάνθρωπη γενοκτονία που γίνεται εις βάρος των Κούρδων στην Τουρκία, και την σφαγή των αδελφών μας Παλαιστινίων μέσα στην ίδια τους την πατρίδα! Ο ηλεκτρονικός ολοκληρωτισμός καλπάζει-

- Πιστεύετε τελικά ότι θα επιτύχετε στον σκοπό σας;
Ως Έλληνας οφείλω να αγωνίζομαι ακόμα κι αν όλα δείχνουν ότι "οι Πέρσες θα ξαναδιαβούν". Ο σκοπός, η πίστη και η μαχητικότητα είναι κατά πολύ ισχυρότερα από το αποτέλεσμα. Μην ξεχνάτε ότι μόνο στην Ελληνική ιστορία έχουν γραφεί χρυσές σελίδες ήθους και ανθρώπινου παραδείγματος και υποδείγματος με στρατιωτικές ήττες! Η μάχη των Θερμοπυλών ήταν στρατιωτική ήττα και θρίαμβος του ήθους που πρόβαλλε ο Ελληνισμός. Η Άλωση της Πόλης ήταν οδυνηρότατη στρατιωτική ήττα αλλά ουσιαστικά και μακροϊστορικά είναι αφετηρία νίκης διότι προσφέρει ένα λαμπρό υπόδειγμα ηγέτου όπως ήταν ο Κωνσταντίνος Παλαιολόγος που έπεσε μαχόμενος υπέρ της πατρίδος. Οι συμπατριώτες μας σήμερα, όταν μάθουν για τον Κωνσταντίνο Παλαιολόγο μπορούν να υποβάλλουν την ακόλουθη ερώτηση στον εαυτό τους: Γνωρίζουν κάποιον ηγέτη που είναι έτοιμος να θυσιαστεί μαχόμενος υπέρ πατρίδος;

- Δεν διαφωνώ με την άποψή σας, αλλά επιμένω να ζητώ απάντηση: Πιστεύετε στη νίκη των ιδεών σας; Θεωρείτε ότι η λάμψη του Ελληνικού πολιτισμού θα φωτίσει τα σκοτάδια της ανελεύθερης παγκοσμιοποίησης;
Ναι. Το πιστεύω ακράδαντα. Προτείνω μάλιστα σε όσους μας διαβάζουν να κάνουν το ίδιο και τους δίνω και μία συμβουλή: Πριν πολεμήσετε έξω, στη μάχη, πρέπει νικήσετε τον εχθρό μέσα σας. Τον εχθρό που καραδοκεί μέσα στους στροβίλους του νου και τις σκιές της ψυχής σας. Αυτός ο εχθρός προσπαθεί να σας μεταδώσει την ίδια του την ασθένεια. Τον φόβο. Θέλει να σας πείσει ότι είναι ανίκητος ούτως ώστε να μην αποπειραθείτε καν να τον πολεμήσετε. Θέλει να σας ποτίσει με τον λωτό της ματαιότητας, της έλλειψης σκοπού. Δεν υπάρχουν πιο προδοτικές κι ανθελληνικές φράσεις από τις: "Δεν διεκδικούμε τίποτα", "δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα", "είναι παντοδύναμοι κι εμείς ανίσχυροι", "όλα είναι προσχεδιασμένα". Ο εχθρός, οι σκοτεινές δυνάμεις - πείτε τους όπως θέλετε - γνωρίζουν την αδυναμία τους και το αφύσικο των νοσηρών τους οραμάτων και προσπαθούν να μας εξουδετερώσουν χωρίς να δώσουμε την μάχη. Κι αυτό επειδή γνωρίζουν καλά ότι ουδείς δύναται να αντισταθεί στην ζωοδότρα ισχύ του πυρφόρου και φωτοδότη Ελληνισμού.

- Στις ζωντανές σας εμφανίσεις πως είναι το κοινό;
Πολύ καλό και ενθουσιώδες. Αυτό μας δίνει δύναμη για να συνεχίσουμε.

- Πέρα από τις διαδικτυακές δημοσκοπήσεις, έχετε διαπιστώσει άλλες αρνητικές αντιδράσεις;
Υπάρχουν αντιδράσεις, από διάφορους κύκλους που όποτε ακούνε την λέξη "ΕΛΛΑΣ" βγάζουν φλύκταινες. Δεν τους κακίζω όμως γι' αυτό. Φαίνεται ότι έχουν επηρεαστεί από την διεθνιστική προπαγάνδα με την οποία μας βομβαρδίζουν σε καθημερινή βάση. Όμως, σ' αυτούς τους κύκλους θα τους προτείνω να διαβάσουν Ζουράρη. Σ' ένα από τα κείμενά του ανέφερε ότι "διεθνισμός είναι ό,τι γίνεται διά μέσου των εθνών και όχι με την καταστροφή τους".

- Αν καταλαβαίνω καλά, υπονοετε ότι σ' αυτούς τους κύκλους που "όποτε ακούνε την λέξη ''''ΕΛΛΑΣ'''' βγάζουν φλύκταινες" συμπεριλαμβάνετε και μουσικά συγκροτήματα.
Ναι. Υπάρχουν μερικά- παρά φύσιν πρότυπα που νομίζουν ότι κάτι κάνουν επειδή τους προβάλλουν τα ΜΜΕ του σάπιου κατεστημένου. Τύποι που αναμασούν την άθλια διεθνιστική προπαγάνδα των επίδοξων παγκόσμιων εξουσιαστών. Εγώ τους προτείνω να αποβάλλουν αυτό τον διεθνισμό που ουσιαστικά αποτελεί δικτατορική εθνοκτονία και να υϊοθετήσουν τον υγιή διεθνισμό του Άγγελου Σικελιανού και του Αλεξάνδρου του Μέγα. Τον διεθνισμό που είναι ο ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ!

- Τα κινήματα κατά της παγκοσμιοποίησης πως τα βλέπετε; Η Γένοβα ήταν ένα ορόσημο αντίστασης;
Κάθε μορφή αντίστασης την θεωρώ θετική. Οι πορείες, οι διαμαρτυρίες και οι φωνές που ακούστηκαν στην Γένοβα θεωρώ πως συμβάλλουν θετικά στην άρθρωση ενός αντιστασιακού λόγου κατά της ανελευθερίας. Όμως πρέπει να σημειώσω με ιδιαίτερη έμφαση πως δεν μου αρέσει καθόλου το καπέλωμα της αντίστασης κατά της παγκοσμιοποίησης από διάφορα κόμματα και κομματίδια που αναμασούν την ξύλινη γλώσσα χρεωκοπημένων και μισανθρωπικών ιδεολογημάτων. Τα κόκκινα λάβαρα που είδα με ενόχλησαν. Η διεθνιστική αριστερά, αντί να απολογηθεί για τα εγκλήματα που έχει διαπράξει σε βάρος της ανθρωπότητας, ζητάει και τα ρέστα! Οι δουλέμποροι και ψυχέμποροι αυτών των κομμάτων δεν ενοχλούνται από τις διαδικασίες της παγκοσμιοποιήσεως. Εξοργίζονται επειδή η παγκοσμιοποίηση γίνεται από τον Μπους και τις πολυεθνικές και όχι από τον Λένιν, τον Στάλιν, τον Μάο και τα άθλια "πολίτ μπιρό" τους. Επίσης, όλοι αυτοί οι διαπρύσιοι κήρυκες του διεθνισμού που υποτίθεται ότι αντιστέκονται στην παγκοσμιοποίηση με κάνουν να σκέπτομαι μήπως παίζουν ένα βρώμικο ρόλο για λογαριασμό του- αντιπάλου τους. Καπηλεύονται ένα κίνημα, και το κατευθύνουν στην μετάλλαξή του. Δηλαδή, στην ανώδυνη (και φολκλορικού τύπου) ψυχολογική αποφόρτιση των τίμιων αγωνιστών που πηγαίνουν στις πορείες. Ξέρετε, όταν θέλεις να "στήσεις" καλά ένα παιχνίδι, πρώτα "στήνεις" τον αντίπαλό σου. Επαναλαμβάνω, λέω ΝΑΙ στην αντίσταση κατά της παγκοσμιοποίησης αλλά φωνάζω ΟΧΙ στον αποπροσανατολισμό και την καπηλεία της!

- Εσείς πως θα θέλατε να μορφοποιηθεί το κίνημα κατά της παγκοσμιοποίησης;
Να πάρει σαφή εθνικά χαρακτηριστικά. Κακά τα ψέμματα. Δεν μπορείς να υποστηρίζεις την κατάργηση όλων των συνόρων, των γλωσσών και των πολιτισμών και να ενοχλείσαι από την παγκοσμιοποίηση. Τα έθνη είναι οι πολύτιμες πέτρες στο στέμμα του ανθρώπινου πολιτισμού. Η μόνη λύση είναι η υπεράσπιση της έννοιας του έθνους και των εθνικών πολιτισμών. Όλα τα άλλα είναι φτηνή υποκρισία.


Επικοινωνία

www.myspace.com/artemisefthimis
www.myspace.com/hiphopshop_gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου